نمره منفی و جریمه سرعت غیر مجاز برای خودروی وزیر راه

نمره منفی و جریمه سرعت غیر مجاز برای خودروی وزیر راه

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پلیس راه شرق استان تهران در واکنش به مصاحبه مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با خبرگزاری ایلنا مبنی بر این که سرعت خودرو حامل وزیر راه تنها ۱۱۰ کیلومتر سرعت داشته است و پلیس در زمان وقوع تصادف حضور نداشته است واکنش داد.

فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران در پاسخ به مصاحبه مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی راجع به تصادف خودروی حامل وزیر راه و شهرسازی توضیحات فنی و قانونی بشرح ذیل را اعلام کرد.

آنچه از اظهارات مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی مبنی براینکه سرعت خودرو مجاز بوده و پلیس نیز همراهخودرو نبوده استنباط می شود که برای تشخیص و تعیین سرعت وسیله نقلیه الزما باید پلیس همراه خودرو باشد تا بتواند سرعت را تعیین کند در حالیلکه اصولا حضور پلیس در صحنه تصادفات بعد از وقوع آن صورت می گیرد و کارشناسان ذیصلاح با بررسی آثار و علائم صحنه تصادف و با استفاده از متدهای علمی مانند طول آثار خط ترمز، سرعت آزمایشی و مسافت پرتاب قطعات خودرو، سرعت وسیله نقلیه را محاسبه و رابطه آن با علت حادثه را تعیین می کنند.

پلیس راه شرق تهران همچنین موضوع ترکیدن لاستیک را تکذیب کرد و گفت: موضوع ترکیدن لاستیک خودروی حادثه دیده علیرغم اظهارات اولیه برای مطرح کردن آن به عنوان علت واژگونی خودرو کاملا بی اساس است زیرا در بازدید کارشناسان که تصویر آن نیز موجود است هر چهار لاستیک خودرو سالم بوده است.

علت اصلی تصادف برابر نظریه کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانائی راننده در کنترل وسیله نقلیه تشخیص داده شده است، لذا در همین رابطه خودرو و راننده مذکور علاوه بر نمره منفی، مشمول جریمه سرعت غیر مجاز نیز شده است.

در بند چهارم این اطلاعیه آمده است: پلیس راهنمایی و رانندگی در انجام امور ووظایف محوله براساس مسئولیت های قانونی و مقررات جاری اقدام می کند، لذا افسران کارشناس در بررسی و اظهار نظر کارشناسی درباره تصادفات رانندگی صرفنظر از مقام و جایگاه افراد و طرفیت تصادف صرفا به تکالف قانونی خویش مبنی بر تعیین علت بروز آن اقدام می کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: توصیه می شود مسئولین روابط عمومی از اظهار نظر درباره مسائل خارج از حیطه وظایف قانونی و تخصصی خودداری نمایند.

    نظرات