انجام مطالعه برای احداث ۱۷۰ سد جدید

انجام مطالعه برای احداث ۱۷۰ سد جدید

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اعلام اینکه هم اکنون ۷۰۰ سد در ایران به بهره برداری رسیده است، از خودکفایی ۹۵ درصدی در فعالیت‌های آبی و ساخت تاسیسات خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل محصولی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه ایران با داشتن حدود ۷۰۰ سد در حال بهره برداری و ۱۳۰ سد در دست ساخت در رتبه چهارم جهان قرار دارد، گفت: همچنین ۱۷۰ سد نیز در دست مطالعه داریم.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از خودکفایی ۹۵ درصدی ایران در زمینه فعالیت‌های آبی خبر داد و اظهار داشت: ایران پس از انقلاب اسلامی روی پای خود ایستاد و در این مدت به روش‌های مختلف با انواع تحریم‌ها مواجه بوده است.

محصولی با اشاره به اینکه با همت و کوشش مهندسان ایرانی حدود ۹۵ درصد خودکفایی در زمینه فعالیت‌های آبی و ساخت تاسیسات مربوط به آن حاصل شده است، افزود: توانایی مهندسان ایرانی در طراحی، اجرا و نگهداری تاسیسات آبی بسیار قابل توجه است.

۲۷۰ طرح از ۹۰۰ طرحی که در هیئت دولت به عنوان طرح ماندگار تصویب شده است، به وزارت نیرو تعلق دارد که به گفته مقامات این وزارتخانه، تلاش می شود تا پایان دولت دهم پروژه های مهر ماندگار در این بخش به بهره برداری برسد.

    نظرات