اجرای ۴ طرح مهر ماندگار راه و شهرسازی در زنجان

اجرای ۴ طرح مهر ماندگار راه و شهرسازی در زنجان

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از اجرای ۴ طرح مهرماندگار در بخش راه و شهرسازی استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ساخت بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل تقاطع غیرهم‌سطح ابهر نورین با اعتبار ۵/۲ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح سجاس در محور بزرگراه سلطانیه - کبودرآهنگ با ۳ میلیارد تومان اعتبار و ساخت و بهسازی راه‌های روستایی استان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان است.

به گفته حافظ باباپور ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی ایجرود که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز جزو این طرح‌ها است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) باباپور با اعلام اینکه ارزش اعتبار راه‌های استان رقمی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این رقم ۴ تا ۶ درصد باید صرف ساخت و نگهداری راه‌های استان شود که رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از این میزان تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تخصیص یافته است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همین اعتبار کم در برخی مواقع نارضایتی مردم را در ارتباط با راه‌ها و جاده‌های شهری و روستایی موجب می‌شود.

باباپور با اعلام اینکه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی استان بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور با استان زنجان ارتباط دارند، اظهار کرد: این امر ضرورت توجه به راه‌های مواصلاتی استان برای حلقه اتصالی شرق به غرب را بیشتر می‌کند.

وی با اعلام اینکه مسیر مطالعات ساخت محور درام به خرور و خلخال به اردبیل صورت گرفته است، درباره محور زنجان - منجیل گفت: این محور یکی از محورهای شمال به جنوبی استان است و اکنون ۴۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی قرار گرفته و مابقی در حال ساخت است.

وی درباره تنوع و پراکندگی فعالیت‌ها در اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در رابطه با ادغام این اداره از نظر حجم کاری و جابه‌جایی نیروی انسانی کمترین مشکل را داشته‌ایم.

این مقام مسوول در ادامه در رابطه با جشن مسکن مهر در استان زنجان گفت: از مجموع ۷۴ هزار واحد مسکن مهر استان نزدیک به ۵۲ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است و ساخت و ساز بقیه واحد‌ها تا پایان دولت نهم به اتمام خواهد رسید.

باباپور با اعلام اینکه درصد سود بانکی برای متقاضیان مرکز استان ۷ درصد و سایر شهرها ۴ درصد است، افزود: تاکنون نزدیک به ۲۲۱۷ متقاضی به سیستم بانکی کشور برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

در این نشست خبری معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان نیزبا اعلام اینکه در ۳ سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای را در استان شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: در این رابطه اصلاح و کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و ایمنی راه‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم.

به گفته کلیم ا... وثوقی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان ساخت راهدارخانه‌های مجهز برای تامین رفاه حال مسافران به‌ویژه در فصول سرد سال ضروری است و به این منظور ساخت ۴ راهدارخانه و ۳ مجتمع امداد و نجات را در دستور کار داریم.

    نظرات