همایش بزرگ خانوادگی دیابت در تبریز برگزار شد

همایش بزرگ خانوادگی دیابت در تبریز برگزار شد

محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان اینکه این همایش به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد، اظهار کرد: دیابت یکی از بیمارهایی است که بیشتر از اینکه بیماری بیولوژیکی و وراثتی باشد، مربوط به سبک زندگی شهروندان است به طوری که با اصلاح شیوه زیست و افزایش فعالیت جسمانی قابل کنترل است.

وی هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی عمومی شهروندان درباره علل، عوارض، پیشگیری و درمان دیابت خواند و گفت: چاقی و نداشتن تحرک از مهم ترین عوامل زمینه ساز در بیماری دیابت است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه کنترل بیماری دیابت در جامعه نیازمند همراهی تمامی نهادهاست، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی نقش بسزایی در پیشگیری از دیابت داشته و شهرداری تبریز در زمینه فرهنگ سازی و غربالگری دیابت اقدام متعددی انجام داده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه برنامه متنوعی برای هفته دیابت اجرا خواهد شد، افزود: امسال برای اولین بار اتوبوس دیابت شهرداری تبریز کار خود را آغاز کرده و از خرداد ماه با حضور در معابر پر تردد اقدام به غربالگری سلامت شهروندان تبریز می کند.

اتوبوس دیابت شهرداری تبریز نیز امروز در فرهنگسرای بزرگ الغدیر مستقر شده و نسبت به غربالگری سلامت حاضران در حایشه این همایش اقدام شد.

گفتنی است، دیابت نوعی بیماری متابولیکی  و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می‌شود. غربالگری سلامت و کنترل قند خون از حیث آگاه شدن شهروندان از آخرین وضعیت سلامت، نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات