رفتارهای عجیبی که آسانسورها از انسان دیدند!

رفتارهای عجیبی که آسانسورها از انسان دیدند!

http://www.bananews.ir/اگرچه میانگین حضور انسان در آسانسورها طی روز کمتر از دو دقیقه است، پژوهش‌های جدید نشان داده که چیزهای عجیبی می‌تواند در این مدت کوتاه اتفاق بیفتد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که بیشتر مردم از رفتار استاندارد که ایستادن روبه‌روی در آسانسور و صحبت نکردن با دیگران پیروی می‌کنند، پژوهش جدید یک سایت آنلاین کاریابی در آمریکایی موسوم به CareerBuilder به شرح برخی از رفتارهای عجیب و سؤال‌برانگیز مشاهده شده افراد در زمان بالا و پایین رفتن آسانسور پرداخته است.

از جمله این رفتارهای عجیب می‌توان به شوخی‌های خارج از عرف،‌ تعویض پوشک بچه، تمیز کردن دندانها، ناخن گرفتن، مشت‌زنی، جابجایی تمام وسایل با آسانسور، با سر فشار دادن به دکمه آسانسور به خاطر دستان پر و .... اشاره کرد.

اما در حالت کلی این پژوهش نشان داده که کارکنان آسانسورها بیشتر آن دسته از افرادی را که در زمان سوار شدن با تلفن خود صحبت می‌کنند، آزاردهنده توصیف کرده‌اند. از دیگر رفتارهای آزاردهنده به گفته این کارکنان، می‌توان به مواردی که در این پژوهش آمده اشاره کرد:

نگه نداشتن در هنگامی که دیگران در حال ورود به داخل آسانسور هستند.

عدم رعایت فضای شخصی افراد با وجود فضای خالی زیاد

ورود به زور به درون آسانسور پر

بیرون نرفتن از آسانسور برای خروج دیگر مسافران

باز نگه داشتن آسانسور برای زمان طولانی در انتظار رسیدن فرد دیگر

عدم رعایت صف انتظار برای استفاده از آسانسور

استفاده از آسانسور برای رفتن به یک تا دو طبقه بالاتر بجای استفاده از پله‌ها

انتخاب دکمه اشتباه و توقف آسانسور در طبقات بیشتر

نگاه به جهات دیگر بجای ایستادن به سمت در

از دیگر یافته‌های کلیدی این پژوهش، اعتراف ۱۶ درصد از کارکنان حاضر در آسانسور، به بستن مغرضانه در هنگام نزدیک شدن یک انسان و ۱۶ درصد دیگر به ترس از گیر کردن در آسانسور به دلیل یک نقص بوده است.

این پژوهش بر مبنای بررسی‌‌های سه هزار و ۸۹۲ کارمند تمام وقت آمریکایی انجام شده است.

    نظرات