شهر جدید پرند مطرح‌ترین گزینه برای پایتخت اداری ایران

شهر جدید پرند مطرح‌ترین گزینه برای پایتخت اداری ایران

http://www.bananews.ir/با توجه به قرار‌گیری شهر پرند در حدفاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر، بهره‌مندی از زیرساخت‌های عمده و پیش‌بینی خدمات بر کاربری‌های درشت مقیاس به عنوان مطرح‌ترین شهر برای تبدیل به پایتخت اداری مطرح است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید صابونی ـ مدیرعامل شهر جدید پرند ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخاب پرند به عنوان پایتخت اداری کشور اظهار کرد: با توجه به قرار‌گیری شهر پرند در حدفاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر کشور هم‌چنین سه مثلث تهران، کرج، پرند و مجاورت این شهر با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در برنامه‌های دولت شهر پرند به عنوان پایتخت اداری کشور مطرح و مورد توجه است.

وی ادامه داد: انتخاب شهر پرند به عنوان یکی از گزینه‌های پایتخت اداری در دولت مطرح شده که با توجه به جایگاه ویژه پرند در کنار کلانشهر تهران پایتخت اداری‌شدن این شهر جدید مطرح شد.

مدیرعامل شهر جدید پرند با تاکید بر این‌که بهره‌مندی از زیرساخت‌های عمده از جمله شرایط مناسب پرند برای انتخاب آن به عنوان پایتخت اداری است، خاطرنشان کرد: استقرار شهر جدید پرند در مجاورت نیروگاه برق، خط لوله گاز، هم‌چنین متراکم‌کردن شبکه‌های آزاد‌راهی و بزرگراهی در مسیر شهرهای قم و ساوه از جمله زیرساخت‌های عمده‌ی پرند است.

صابونی در این باره افزود: هم‌چنین کمربندی سوم تهران و نهایتا عبور خطوط ریلی سراسری، پیش‌بینی عبور قطار سریع‌السیر تهران _ اصفهان از فرودگاه امام و اتصال به شبکه‌ی قطار شهری تهران از جمله شرایط مناسب پرند و هم‌چنین برخورداری از زیرساخت‌های لازم جهت شکل‌گیری کلانشهرهای متعادل با تهران باعث شده به‌عنوان گزینه‌ای برای پایتخت اداری ایران قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که پیش‌بینی خدمات و کاربری‌‌ درشت‌مقیاس نیز از مهم‌ترین امتیاز‌های این شهر به حساب می‌آید، گفت: کاربری‌های درشت‌مقیاس هم‌چون راه‌آهن سراسری، احداث نمایشگاه بین‌المللی، مجتمع ورزشی در محدوده‌ی پرند، مجاورت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی تفریحی، رفاهی و اقامتی خاورمیانه هم‌چنین منطقه ویژه اقتصادی مصوب و شهرک مبل نیز از مجموعه زیرساخت‌های شهر پرند است.

    نظرات