ریل‌گذاری راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون؛ دو هفته دیگر

ریل‌گذاری راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون؛ دو هفته دیگر

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها از ریل گذاری راه آهن گرگان-اینچه برون تا دو هقته دیگر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس حسین نازدار در گفت و گو با ایسنا گفت: دو هفته دیگر جشن ریل‌گذاری راه آهن گرگان-اینچه برون آغاز می‌شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد اتصال ریلی استان گلستان به کشورهای آسیای میانه و کریدور شمال-جنوب خواهیم بود.

وی افزود: با تزریق اعتبارات تازه به این پروژه بواسطه طرح مهر ماندگار، تاکنون بیش از ۷۰ درصد خاکریزی مسیر اصلی آن به انجام رسیده و ادامه کار با قوت تمام در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن احداث راه آهن گرگان-اینچه برون را در ارتقای سهم ترانزیتی کشور و ایجاد فرصتهای جدید شغلی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: این خط ریلی در جهت اتصال با کشورهای آسیای میانه با خلیج فارس از طریق جمهوری اسلامی ایران و در نهایت به آسیای شرقی و جنوب شرقی کاربرد دارد.

وی افزود: کل مسیر این پروژه به طول ۹۶۰ کیلومتر در سه کشور واقع شده است که از کشور قزاقستان ناحیه اوزن آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به سمت شمال گنبدکاووس و درنهایت به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد.

نازدار یادآور شد: یکی از سیاستهای دولت و وزارت راه وشهرسازی توسعه خطوط ریلی بویژه با کشورهای همسایه با هدف توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیت منطقه‌ای است.

    نظرات