فراخوان جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران برای ساخت واحدهای اسکان موقت

فراخوان جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران برای ساخت واحدهای اسکان موقت

[caption id="attachment_32330" align="alignleft" width="160"]فراخوان جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران برای ساخت واحدهای اسکان موقتفراخوان جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران برای ساخت واحدهای اسکان موقت[/caption]سازمان غیردولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران (http://www.EHRSI.com)، به عنوان NGO تخصصی در حوزه زلزله و با ۹ سال فعالیت مستمر در این زمینه با همکاری گروه امدادی موج پیشرو، بر اساس بررسی های انجام شده در زمین لرزه اخیر آذربایجان، اقدام به برنامه ریزی برای ساخت واحدهای اسکان موقت (اسکان فاز دوم) در منطقه روستاهای آسیب دیده نموده است.

متاسفانه به دلیل شرایط جوی منطقه، امکان استفاده از کانکس برای اسکان موقت نیست و باید از سازه های بنایی برای این امر استفاده شود که نسبت به کانکس زمان و هزینه بیشتری نیاز خواهد داشت و از سوی دیگر به دلیل شروع فصل سرما، باید حداکثر تا دو هفته آینده فرایند ساخت این واحدها آغاز شود.

اسکان بازماندگان زمین لرزه در سه مرحله انجام می پذیرد که شامل اسکان اضطراری، اسکان موقت و اسکان دائم می باشد. اسکان اضطراری به صورت چادر انجام شده است، و در فاز دوم، اسکان موقت که جهت سکونت موقت از یک تا سه سال بازماندگان است، به صورت کانکس و یا ساخت واحدهای کوچک انجام می شود. تعداد واحدهای ساخته شده بر اساس میزان کمکهای جذب شده خواهد بود، و اولویت ساخت واحدها، برای زنان سرپرست خانوار می باشد چرا که بر اساس تجربیات قبلی، مشخص شده است که این گروه و افراد تحت تکفل آنها، آسیپ پذیرترین افراد از بازماندگان زمین لرزه ها می باشند. این افراد توسط گروههای شناسایی مشخص خواهند شد.

کلیه هزینه ها و کمکهای جمع آوری شده، به صورت کاملا شفاف و به صورت لیست کمکهای دریافتی و لیست دقیق هزینه های انجام شده به صورت عمومی منتشر شده و گزارش پیشرفت کار طبق معمول پروژه های جمعیت، به صورت دوره ای در پایگاه رسمی سازمان (www.EHRSI.com) درج می شود.

به منظور کمک به این طرح که برای اولین بار در کشور ایران، توسط یک گروه غیر دولتی و به صورت کاملا شفاف انجام می شود، خواهشمندیم کمکهای نقدی خود را به حساب اختصاص یافته به این طرح واریز فرمایید.

شماره حساب : ۶-۵۷۷۱۹-۸۰۰

شماره شبا : ir350540120480000577719006

شماره کارت :۶۲۲۱۰۶۱۰۲۶۸۰۶۵۶۴

حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت

به نام علیرضا سعیدی

بانک پارسیان شعبه سه راه ضرابخانه تهران

 

منبع خبر:  http://www.ehrsi.com/index.php/component/content/article?id=154

    نظرات