زلزله آذربایجان شرقی ارتباطی با گسل تهران و البرز ندارد

زلزله آذربایجان شرقی ارتباطی با گسل تهران و البرز ندارد

http://www.bananews.ir/رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: زلزله شهرستان اهر ، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی ارتباطی به گسل تهران و البرز ندارد.

زلزله آذربایجان شرقی ارتباطی با گسل تهران و البرز ندارد

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'عباسعلی تسنیمی ' در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقیقات نشان داده امر که وقوع زلزله در اهر ، ورزقان و هریس به گسل تبریز که فاصله چندانی هم با این مناطق ندارد ، مرتبط نیست.

وی اظهار داشت: بنابراین نباید با اظهار نظرهایی بی پایه و اساس افکار عمومی را متشنج کرد.

رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: تیمی تحقیقاتی متشکل از متخصصان امر را به منطقه فرستاده ایم که در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات و داده ها در مورد وقوع زلزله هستند.

وی افزود: شواهدی که وجود دارد نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد علت وقوع زلزله اهر ، ورزقان و هریس مربوط به فعال شدن گسل منطقه موسوم به گسل ' شرقی - غربی ' است اما تحقیقات دراین زمینه همچنان ادامه دارد.

رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تاکید براینکه ایران کشوری زلزله خیز است گفت: ما باید همواره در حالت آماده باش به سر ببریم زیرا به طور متناوب در کشور شاهد بروز زلزله در ایام مختلف هستیم.

وی افزود: تهران نیز از این موضوع جدا نیست و عبور گسل های فعال از زیر شهر خطراتی را برای آن رقم زده است بنابراین اینکه در تهران زلزله نمی آید حرفی بی پایه است و اساس علمی ندارد، چون وقوع زلزله امری طبیعی است اما آنچه مهم است آماده بودن ما برای مقابله با این پدیده است.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' شهرستانهای ای اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

بر اساس آخرین اعلام ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کل فوتی‌های ناشی از زلزله روز شنبه در اهر، هریس و ورزقان را ۳۰۶ مورد عنوان کرد.

    نظرات