وزیر راه و شهرسازی بر اتمام بازسازی مناطق زلزله زده تا پیش از آغاز سرما تاکید کرد

وزیر راه و شهرسازی بر اتمام بازسازی مناطق زلزله زده تا پیش از آغاز سرما تاکید کرد

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی بر اتمام پرشتاب عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تا پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی بر اتمام بازسازی مناطق زلزله زده تا پیش از آغاز سرما تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد روزشنبه در آیین شروع عملیات بازسازی واحدهای مسکونی روستای زغن آباد، از توابع بخش مرکزی ورزقان گفت: در کنار تامین نیازهای روزمره و معیشتی مردم زلزله زده و اسکان موقت آنها لازم است در سریع ترین زمان ممکن برای بازسازی این واحدها با عزمی جدی و جمعی وارد عمل شد.

وی با ابراز همدردی با مردم حادثه دیده افزود: تجربه حوادث مشابه سال های گذشته نشان داده که با وجود گسترده بودن تلفات حادثه این کار امکان پذیر است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: در کوتاهترین زمان ممکن عملیات اسکان موقت زلزله زدگان آغاز می شود.

علیرضا تابش اظهارکرد:کار اسکان زلزله زدگان در جریان زلزله بم مدت هفت ماه به طول انجامید اما در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی این کار در کمتر از یک هفته آینده شروع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت:نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای آسیب دیده مستقر شده اند تا به سووالات و مشکلات مردم در بازسازی منازلشان پاسخگو باشند.

محمد اشرف نیا افزود: بانک مسکن نیز تسهیلات مورد نیاز برای این کار را در محل روستاها ارایه خواهد کرد تا نیازی به مراجعه حضوری روستاییان به شهر نباشد.

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به بلاتکلیفی روستاییان در مناطق زلزله زده برای تخلیه اثاث منازلشان لازم است ستادی در روستاها تشکیل شود تا پاسخگوی این نیاز باشد.

در اثر زلزله روز شنبه بیست و یکم مرداد جاری ۱۰۰درصد منازل روستای زغن آباد تخریب شد.

این روستا ۴۵۰ نفر جمعیت دارد که در اثر زلزله ۱۸نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

    نظرات