تشکیل کمیته بحران وقوع زلزله در سازمان تامین اجتماعی

تشکیل کمیته بحران وقوع زلزله در سازمان تامین اجتماعی

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: کمیته بحران این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی بلافاصله پس از وقوع زلزله تشکیل شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، 'عادل علایی' با بیان اینکه مدیر کل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در ساعات اولیه زلزله در محل حادثه حاضر شدند، گفت: مدیران تأمین‌اجتماعی این استان با بررسی روند خدمت‌رسانی این سازمان به بیمه‌شدگان و همچنین آسیب‌های وارد شده به ساختمان‌های تأمین‌اجتماعی، گزارش کامل وضعیت این استان را به کمیته بحران ارائه دادند.

دبیر کمیته بحران سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه شعب تأمین‌اجتماعی اهر، هریس و ورزقان و درمانگاه اهر در معرض زلزله بوده‌اند، ادامه داد: در این حادثه خساراتی به شعبه تأمین‌اجتماعی و درمانگاه اهر وارد شده و به سایر واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی آسیب وارد نشده است.

علایی با بیان اینکه کارکنان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی در این حادثه آسیب ندیده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه بیشتر بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی نیز در شهرها ساکن هستند، تعداد کمی از بیمه‌شدگان دچار حادثه شده‌اند.

وی از خدمت‌رسانی گسترده بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز به زلزله‌زدگان خبر داد و افزود:‌ این دو بیمارستان با تمام ظرفیت در خدمت زلزله‌زدگان قرار گرفتند و مدیران و کارکنان بخش درمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی عملکرد بسیار مناسب و قابل تقدیری داشته‌اند.

مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از تداوم ارائه خدمات درمانگاه تأمین‌اجتماعی اهر خبر داد و گفت:‌ خسارات وارد شده به این درمانگاه مانع تداوم فعالیت آن نشد و با ارزیابی صورت گرفته از خسارات وارد آمده به ساختمان درمانگاه و شعبه اهر اقدامات و تمهیدات لازم برای بازسازی این ساختمان‌ها پیش از فرارسیدن فصل سرما صورت گرفنه است.

علایی تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی در مناطق زلزله‌زده و آمادگی کامل واحدهای اجرایی این سازمان برای پس لرزه‌های احتمالی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و افزود:‌ مدیران کل فنی مهندسی، راهبری سیستم‌ها، درمان مستقیم، فنی مستمری‌ها و امور مالی سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در کمیته بحران این سازمان، هماهنگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز را برای تسهیل خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان صورت دادند.

علایی تسهیل برقراری مستمری بازماندگان و بیمه بیکاری را از جمله خدمات تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان خسارت دیده در زلزله اخیر عنوان کرد و گفت:‌ طی هفته آینده نیز با سفر به استان آذربایجان‌شرقی و مناطق زلزله‌زده، ضمن بررسی اقدامات انجام شده در این استان نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های احتمالی اقدام می‌شود.

    نظرات