تسهیلات بانکی به ۱۰ هزار واحد مسکونی زلزله زده شهری پرداخت می شود

تسهیلات بانکی به ۱۰ هزار واحد مسکونی زلزله زده شهری پرداخت می شود

http://www.bananews.ir/نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات بانکی به ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده شهری در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی پرداخت می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس فلاحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی دولت و مجلس تسهیلات ۱۲۵ میلیون ریالی ساخت مسکن در مناطق زلزله زده به ۱۷۵ میلیون ریال افزایش یافته و کارمزد چهار درصد این تسهیلات نیز حذف می شود.

وی گفت: برای ساماندهی احشام روستاییان آسیب دیده نیز با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات لازم برای ایجاد مکانی مناسب جهت نگهداری دام اعطا می شود.

فلاحی ادامه داد: بازرسی از ۱۷ هزار واحد مسکونی شهری توسط گروه های فنی و تخصصی آغاز شده و به زودی ۱۰ میلیون ریال وام بلاعوض در مناطق زلزله زده پرداخت می شود.

عصر روز شنبه ۲۱ مردادماه ۹۱دو زمین لرزه به بزرگی شش و دو دهم ریشتر و شش درجه ریشتر شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

این زمین لرزه ها ۲۵۳ کشته و یکهزار و ۳۸۰ نفر زخمی برجای گذاشتند و ۴۳۰ روستا از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

    نظرات