رانندگان رکن اصلی شبکه حمل و نقل جاده‌ای و به عنوان مفیدترین انسان ها هستند

رانندگان رکن اصلی شبکه حمل و نقل جاده‌ای و به عنوان مفیدترین انسان ها هستند

مفید بودن هر کاری معمولاً توام با سختی است و هر کسی بتواند سختی را تحمل کند به عنوان انسان مفید و موفق، دارای قدر و منزلت متفاوت از دیگران خواهد بود که رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از جمله این افراد است که بر گردن همه جامعه حق دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا، رئیس جمهور در همایش سراسری رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای که با هدف تبیین برنامه هدفمندسازی یارانه با حضور بیش از ۳۵۰۰ نفر برگزار شد، با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه حمل‌ و نقل جزو سخت‌ترین مشاغل است، خاطرنشان کرد: رانندگان سختی‌های بسیاری را مانند دوری از خانواده، تنهایی و محرومیت از تعطیلات را تحمل می‌کنند و از سرمایه و جان خود مایه می‌گذارند لذا ضرورت دارد این قشر جامعه به مهمترین وجه ممکن حمایت و پشتیبانی شوند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وی بااشاره به طرح هدفمندکردن یارانه‌ها،گفت: مطالعات و بررسی‌های عمیقی روی طرح هدفمندکردن یارانه‌ها انجام شده است تا این طرح بابیشترین نفع به مردم و بدون آسیب انجام شود. دولت مصمم است همه پول مردم رابه خودشان برگرداند تا مردم خودشان مصرف خود را مدیریت کنند.

دکتر احمدی‌نژاد به میزان مصرف انرژی در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اکنون حدود صد هزار میلیارد تومان انرژی در سال در کشور مصرف می‌شود که اگر دست به دست هم دهیم و فقط یک چهارم این مصرف را کاهش دهیم، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی می‌شود که می‌توان با این مبلغ، اقدامات زیادی در جهت رفاه مردم از جمله رانندگان و نیز افزایش عمران و آبادانی کشور انجام داد ضمن اینکه بودجه عمرانی دولت در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس جمهور اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را به اجرای سهمیه‌ بندی بنزین در کشور تشبیه کرد و گفت: در سال ۸۵ مصرف بنزین سالی ۹۶ میلیون لیتر بود که رکورد مصرف بنزین در کشور شکسته شد اما با وجود افزایش تعداد انواع وسایل نقلیه و سفرها در پنج سال گذشته، اکنون مصرف بنزین در سال، ۶۳ میلیون لیتر است ضمن اینکه با اختصاص یارانه بنزین در سال‌های گذشته نه‌ تنها چیزی به جیب مردم افزوده نشد، بلکه با قاچاق سوخت، ثروت از جیب مردم بیرون ‌رفت.

رییس جمهور با اشاره به تبلیغات و هیاهو علیه طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و القاء ایجاد بحران اقتصادی در کشور، اظهار داشت: مطمئناً با اجرای این طرح وضعیت زندگی آحاد مردم به ویژه اقشار ضعیف بهبود خواهد یافت.

رییس جمهور همچنین از پیش‌بینی اختصاص بودجه برای ایجاد استراحتگا‌ه‌های کوچک و امن در جاده‌ها برای رانندگان و کاهش درصد مبلغ دریافتی شرکت‌ها و بنگاه‌های حمل ‌و نقل از رانندگان و افزایش حمایت تسهیلات بیمه‌ای اصلاح برخی قوانین در جهت حمایت از آنان خبر داد.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دشمنان ملت ایران،گفت: ایران همواره در طول تاریخ پرچمدار علم و دانش در دنیا بوده است و براساس تجربه تاریخی، هرگاه ملت ایران فرصتی پیدا کرده است،خود را به قله‌های پیشرفت رسانده است اما دشمنانی که در ۳۰ سال گذشته سنگ‌اندازی کرده‌اند باید بدانند هرچه توطئه کنند ملت ایران متحدتر شده و سرعت پیشرفت خود را افزایش خواهد داد.

 

    نظرات