راهبردهای وزارت نیرو در بخشهای پنج‌گانه ابلاغ شد

راهبردهای وزارت نیرو در بخشهای پنج‌گانه ابلاغ شد

[caption id="attachment_327" align="alignleft" width="220"]انرژی در ساختمان[/caption]وزیر نیرو راهبردهای وزارتخانه متبوعش در بخشهای پنج گانه "آب"، "برق و انرژی" ، "آب و فاضلاب" ، "آموزش، پژوهش و فناوری" و "پشتیبانی صنعت آب و برق" برای تحقق اهداف سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مجید نامجو وزیر نیرو این ابلاغیه را در راستای تحقق آرمان و اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و به منظور انسجام بخشی به برنامه‌ها و فعالیت های وزارت نیرو، راهبردهای این وزارتخانه و بخش های پنج گانه عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و هماهنگی تمامی دست اندرکاران این مجموعه بزرگ اعم از دولتی و غیر دولتی و بسیج امکانات، اهداف متعالی این سند در صنعت آب و برق کشور تحقق یابد.

بر اساس این ابلاغیه ، گسترش مشارکت و حضور بخش خصوصی و تعاونی در صنعت آب و برق، نهادینه کردن نظام مشتری مداری و حمایت از حقوق مشترکان، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب و برق و ارتقای سطح کارآمدی صنعت برق، بخش "آب" و " آب و فاضلاب" از جمله راهبردهای وزارت نیرو در تحقق سند چشم‌انداز است.

ارتقای سطح دانش، پژوهش و فناوری و توسعه منابع انسانی صنعت آب و برق، توسعه روابط بین الملل و مبادلات آب و برق و تنوع بخشی به منابع مالی و تقویت توان مالی بخش های آب و برق با تاکید بر جذب سرمایه های داخلی و خارجی و حمایت از تاسیس بانک تخصصی غیر دولتی نیرو از دیگر راهبردهای وزارت نیرو برای تحقق چشم انداز در افق ۱۴۰۴ عنوان شده است.

نظرات