چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور در دست اجراست

چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور در دست اجراست

وزیر راه و ترابری از اجرایی شدن حدود چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی در سراسر کشور خبر داد.[caption id="attachment_329" align="alignleft" width="250"]www.bananews.irاجرای ۴۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی درکشور[/caption]

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، حمید بهبهانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری آمل با بیان اینکه در ۳۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پنج هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ایجاد شده بود گفت: دولت نهم و دهم در این مدت چهار هزار کیلومتر در کشور اجرایی کردند.

وی افزود: حدود چهار هزار کیلومتر از خطوط ریلی جدید نیز در حال قرارداد با پیمانکاران مربوطه است.

وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه پروژه بزرگ آزاد راه دو طبقه ای رشت - ساری و خطوط ریلی در این محدوده به طول ۷۰۰ کیلومتر تا پایان امسال اجرایی می شود تصریح کرد: برای اجرای این طرح بزرگ زیر ساختی در کشور حدود چهار میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد که به دنبال تامین این منابع اعتباری هستیم.

بهبهانی همچنین با بیان اینکه خطوط ریلی چابهار به زاهدان به مشهد به طول ۱۵۰۰ کیلومتر به زودی با حضور رئیس جمهور اجرایی خواهد شد، گفت: خط سریع السیر ۱۵۰۰ کیلومتری در دو مسیر رفت و برگشت در مسیر اصفهان نیز امسال اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال وزارت راه و ترابری پروژه های زیرساختی در سراسر کشور در دست اجرا دارد.

وزیر راه و ترابری اضافه کرد: از بدو ورود خودم به وزارت راه و ترابری جلوی بسیاری از مناقصه های صوری برای اجرای پروژه های راه و ترابری از میان برداشته شد.

بهبهانی گفت: وزارت راه و ترابری به جد با مقوله مشاورانی که در پروژه های راهسازی به جیبشان فکرمی کنند برچیده است.

وزیر راه و ترابری در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه با اشاره به اینکه حماسه بزرگ ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل را کسی فراموش نخواهد کرد گفت: مردم آمل الگویی برای مردم ایران شده و همگان باید یاد این حماسه تاریخی و جاویدان را پاس بداریم.گ

فرماندار شهرستان آمل نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان آمل در دوره های اول، دوم و پیش از سفر در مجموع بیش از ۲۰۰ پروژه با ۸۶۳ میلیارد ریال اعتبار از رهاورد سفر هیئت دولت داشته گفت: تا کنون ۹۵ درصد از مصوبات سفر دور نخست و حدود ۷۵ درصد از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان آمل اجرایی شده است.

یدالله اکبرزاده از وزیر راه و ترابری خواست برای تسریع در چهار بانده کردن جاده هزار، وزارت راه و ترابری اهتمام جدی و ویژه تری داشته باشد.

    نظرات