کارگاه بین المللی سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه پایدار برگزار می‌شود

کارگاه بین المللی سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه پایدار برگزار می‌شود

دبیر کارگاه بین‌المللی سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه پایدار اعلام کرد که این کارگاه برای نخستین‌بار با حضور ۳۰ کشور خارجی در تهران برگزار می‌شود.

محمد حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این همایش با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه پایدار برگزار می‌شود و اهمیت مساله پایداری در سیاست‌سازی مدنظرمان است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه بین‌المللی ۳ روزه با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه از ۱۵ تا ۱۷ دی ماه ۱۳۸۹ به صورت مشترک با حضور صاحبنظران و دست اندرکاران کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده دیگر اهداف این کارگاه را بحث و بررسی در زمینه توسعه پایدار با تاکید وی‍ژه بر نقش سیاست‌های علم و فناوری، بحث و بررسی درباره مفاهیم و مسائل اساسی سیاستگذاری علم و فناوری در زمینه علم و فناوری با تاکید بر توسعه پایدار، بحث و بررسی در زمینه وضعیت کنونی سیاستگذاری علم و فناوری در کشورهای مختلف ذکر کرد.

دبیر کارگاره بین‌المللی سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه گفت: فراهم‌آوری امکان آشنایی با تجربیات مفید کشورهای مختلف برای نهادهای ملی، به اشتراک گذاری اطلاعات در حوزه سیاستگذاری علم و فناوری و چارچوب‌ها و مدل‌های جاری و ملاحظات مربوط به آنها، تبادل نظر در زمینه به اشتراک گذاری توانمندی‌ها و تجربیات کشورهای مختلف در زمینه موضوع کارگاه، بحث و بررسی در زمینه نقش علم و فناوری در زندگی سعادتمندانه بشر و ارتقای همکاری میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و در حال توسعه در ارتباط از دیگر موضوعات است.

وی محورهای این کارگاه بین‌المللی را با مضامین توسعه پایدار بیان کرد و گفت: چارچوب مفهومی، مفاهیم ابعاد، تجربیات و دستاوردها، نقش علم و فناوری، ابعاد اجتماعی - اقتصادی سیاست‌های علم و فناوری و غیره است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: مخاطبان این کارگاه در وهله اول برای متخصصان و دست اندرکاران حوزه علم و فناوری طراحی شده است.

وی تصریح کرد: به جز متخصصان کشورهای خارجی متخصصانی از حوزه علم و فناوری کشور در این کارگاه به ارائه سخنرانی و تجربیات خود خواهند پرداخت.

به گفته حسن‌زاده، دانشجویان و دانشگاهیان علاقمند به حوزه سیاستگذاری علم و فناوری می‌توانند از مطالب این کارگاه بهره‌مند شوند.

وی گفت: شرکت برای عموم علاقمند با شرط ثبت نام آزاد است و به شرکت کنندگان گواهی حضور بین المللی صادر خواهد شد.

دبیر کارگاه بین‌المللی سیاستگذاری علم و فناوری و توسعه پایدار اظهار کرد: اطلاعات لازم برای علاقمندان در این سایت http://www.scievent.com موجود است.

    نظرات