آغاز بکار بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در یزد

آغاز بکار بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در یزد

http://www.bananews.ir/بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در استان یزد بعنوان واحد تولید برتر کار خود را شروع و ۲ هزار نفر از متقاضیان اشتغال در این کارخانه مشغول فعالیت شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شهر اردکان در ۷۵ کیلومتری از مرکز استان یزد یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی است که در بخش صنعت کاشی و سرامیک، صنعت آجر، شیشه و سایر تولیدات صنعتی و کشاورزی توانسته است چهره موفق خود را در کشور نمایان کند. اردکان توانسته است کشور ایران را در جرگه سه کشور برتر دنیا در تلوید شیشه با ضخامت ۱۹ میلیمتر قرار دهد و سندی دیگر از افتخار توان جوانان ایرانی و هنر ایرانیان را بوجود آورد.

امرالله فلاح‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با حضور در کارخانجات شیشه اردکان از نزدیک فعالیت این شرکت را بازدید و با اقدامات این شرکت آشنا شد.

وی گفت: کارخانجات شیشه اردکان یکی از بزرگترین پروژه‌های بخش خصوصی استان است که ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد کرده و در هدف خود به موفقیت خوبی رسیده است.

فلاح‌زاده در مراسم افتتاح کارخانجات شیشه اردکان اظهار کرد: سنگ بنایی را بنا نهادیم که باعث سربلندی ایران اسلامی باشد و سندی دیگر بر سند افتخارات استان را رقم زدیم.

وی افزود: کارخانجات شیشه اردکان بعنوان بزرگترین کارخانه تولید شیشه در خاورمیانه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اشتغال ۹۰۰ نفر را بصورت دائم و یکهزار و ۱۰۰ نفر را بصورت غیر دائم بوجود آورده و همچنین اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر در صنایع پائین دستی به کار گرفته خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: تولید شیشه ۱۹ میلیمتر در اردکان با همت و تلاش متخصصان استان کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر این تولیدات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عمارات و ۲۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی گفت: کارخانجات شیشه اردکان بعنوان کارآفرین برتر طی و واحد تولید برتر در استان یزد توانست در هفتمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر خودرا معرفی و طی مراسمی باشکوه تندیس کارآفرین برتر ملی و نشان افتخار خود را توسط معاون اول محترم رئیس جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تلاش و زحمات هیأت مدیره اعضای پرتلاش و متخصصان و مهندسانی که در راه اندازی این شرکت زحمات شبانه روزی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد.

عزیزی، مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان نیز در مراسم افتتاح گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد. وی گفت: انتخاب غرور آفرین کارخانجات شیشه اردکان بعنوان کارآفرین برتر ملی در هفتمین جشنواره ملی کشوری سندی است بر عزم جدی و ارده ای پولادین برای فتح قله های افتخار که از دستان توانمند و با اراده فرزندان متعهد و متخصص استان یزد برآمده است.

وی گفت: موقعیت استراتژیک این کارخانه در ایران و جهان با توجه به قرار گرفتن در مرکز و چهارراه مواصلاتی ایران و دسترسی آسان و ارزان بر اقصی نقاط ایران از خصوصیات منحصر به فرد این واحد تولیدی است.

وی اظهار کرد: نزدیکی به خطوط ریلی و امکان صادرات به سایر کشورها از دیگر ویژگی‌های کارخانجات شیشه اردکان است.

عزیزی بیان کرد: تولید شیشه ۱۹ میلیمتر در اردکان ایران را در جرگه سه کشور برتر دنیا قرار داد و توانست انحصار چندین ساله تولید شیشه ۱۹ میلیمتری را از دست دو کشور چین و آمریکا خارج کند و به تکنولوژی پیشرفته آن دست یابد.

وی افزود: این کارخانه با کشش ۱۹۰۰ تن بزرگترین کوره در سطح جهان را داراست و بزرگترین واحد استخراج و فراوری مواد اولیه را در دل خود جای داده است و می تواند علاوه بر تأمین صددرصدی نیاز کارخانه محصولات تولیدی خود را به دیگر مشتریان نیز صادر کند.

عزیزی اضافه کرد: عملیات فراوری بهترین و مرغوبترین سیلیس، آهک، دولومیت و فلدسپار منطقه با بهترین دانه بندی در این واحد تولید می شود و حتی این توانایی را دارد که بر حسب نیاز مشتری محصول درخواستی را با آنالیز مورد نظر تولید کند.

    نظرات