قزوین متولی ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شد

قزوین متولی ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شد

http://www.bananews.ir/معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: استان قزوین متولی و مسئول ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در ۲۲ روستای زلزله زده در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منوچهر حبیبی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی امداد رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی که در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: پشتیبانی و امداد رسانی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی یک کار شریف انسانی و وظیفه ای شرعی است که باید همه سیستم های اداری و دستگاههای اجرایی استان برای بازسازی و حمایت از ساکنین این مناطق بسیج شوند.

وی افزود: حمایت، پشتیبانی و امداد رسانی به این مناطق مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و اعضاء هیئت دولت است که پس از بازدید از مناطق زلزله زده بر ساماندهی و بازسازی سریع واحدهای مسکونی تاکید داشتند.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به بهره برداری سیاسی دشمنان و بیگانگان از این حادثه غیر مترقبه بیان کرد: با توجه به مدت زمان محدود و فرا رسیدن فصل سرما لازم است تمامی دستگاههای اجرایی و اعضاء ستاد حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران استان حداکثر همکاری و همراهی را با ستاد مدیریت بحران استان برای برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل لازم در امداد رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده داشته باشند.

وی گفت: براساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران کشور مقرر شد که استان قزوین در گام اول مسئولیت ساخت و بازسازی هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی را در ۲۲ روستای منطقه ورزقان بر عهده بگیرد و در فاصله زمانی دو ماهه کار ساخت و بازسازی این واحدها را به اتمام برساند.

در پایان این جلسه مقرر شد دستگاهها در تامین لوزام و تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی و آواربرداری بویژه تامین لودر، کمرشکن و کامیون حداکثر همکاری را داشته باشند.

    نظرات