۵ پروژه شهری تربت جام در هفته دولت افتتاح می شود

۵ پروژه شهری تربت جام در هفته دولت افتتاح می شود

http://www.bananews.ir/پنج پروژه شهری تربت جام در هفته دولت افتتاح می شود، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان شهرداری ها و تور گردشگری ویژه کارکنان دستگاههای دولتی اخبار سازمان شهرداری های خراسان رضوی هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهردار تربت جام از افتتاح و بهره برداری از ۵ پروژه شهری در هفته دولت خبر داد.

محمود آغشن گفت: کارخانه آسفالت شهرداری تربت جام با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال تکمیل شده و در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تربت جام ادامه داد: باند۷ کیلومتری دوچرخه سواری تربت جام دیگر پروژه آماده افتتاح هفته دولت است که عملیات اجرایی آن از ابتدای تابستان شروع شده بود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه احداث نخستین پارک مخصوص بانوان تربت جام گفت: این پارک ۳ هزار مترمربعی عملیات اجرایی آن از یک ماه پیش شروع و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان شهرداری ها

مدیر موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: دوره های آموزشی کوتاه مدت برای کارکنان شهرداری ها و دهیاری های استان برگزار می شود.

امیر فرهادیان اظهار داشت: این آموزش ها در زمینه های فنی و مهندسی، اداری و عمومی و مدیریت پروژه برای کارکنان شهرداری ها و دهیاری های استان و کشور در قالب برگزاری سمینار، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت های موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره سازمان همیاری شهرداری ها، افزود: تا کنون در این موسسه ۲۰۹ هزار و ۶۷۳ نفر ساعت آموزش در قالب ۳۵۲ دوره آموزشی برگزار شده است.

افتتاح نخستین پیاده راه قلندر آباد در هفته دولت

شهردار قلندرآباد از افتتاح نخستین پیاده راه این شهر در هفته دولت خبرداد.

ناصر حسن آبادی گفت:این پیاده راه که عدالت نام گذاری شده با هدف افزایش ایمنی و تسهیل در تردد پیاده شهروندان و در مسیر پرتردد و بافت مرکزی شهر در آغاز هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اتصال دوخیابان اصلی عدالت و خراسان توسط این پیاده راه افزود: مسیر حدفاصل این دو خیابان از گذشته ایجاد شده بود اما در سال جاری کفسازی مورد استفاده عموم قرار گرفت.

برگزاری تور گردشگری ویژه کارکنان دستگاههای دولتی خراسان رضوی

مدیر موسسه توسعه گردشگری وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: این موسسه برای کارکنان دستگاه های دولتی استان تورهای گردشگری برگزار می کند.

محسن لشگری اظهارکرد: این اقدام در راستای افزایش خدمت رسانی به کارکنان و عوامل اجرایی دستگاههای دولتی به ویژه شهرداری های استان انجام می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه تمهیداتی در مقاصد گردشگری شمال کشور و جزایر کیش و قشم پیش بینی شده است که کارمندان از این امکانات استفاده خواهند کرد.

۱۵ درصد از شهروندان جغتای عوارض نوسازی می پردازند

شهردار جغتای گفت: تنها ۱۵ درصد از شهروندان این شهر عوارض نوسازی خود را پرداخت می کنند.

محمد پرویزیان گفت: شهرداری ها معمولا عوارض متعددی از قبیل صدور پروانه ساختمانی، پسماند، خدمات صنفی و نوسازی از ساکنان خود دریافت می کنند که مجموع این عوارض در ۹۰ درصد از شهرداری هایی که درجات ۱ تا ۵ را دارا هستند به علت درآمد پایین شهروندان، رقم بسیار ناچیزی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری ها سازمان هایی مستقل از دولت هستند، در صورت وصول به موقع و کامل عوارض، منبع درآمدی برای تامین هزینه های جاری این نهاد خواهد بود.

    نظرات