بسیج تمامی اعضای کمیسیون در دور دوم سفرهای تابستانی

بسیج تمامی اعضای کمیسیون در دور دوم سفرهای تابستانی

http://www.bananews.ir/سومین جلسه کمیسیون ایمنی راهها و دومین جلسه کمیسیون امداد و نجات جاده ای استان تهران با هدف افزایش ایمنی محورهای برون شهری استان تهران در دور دوم تعطیلات تابستانی برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران مهندس سید یعقوب میر کتولی به افزایش حجم سفرهای برون شهری بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در تابستان باعث شده سفرهای تابستانی در دو ماه انجام شود و این امر باعث تراکم سفر در دور اول و دوم تعطیلات تابستانی شده است. از دیگر سو تعطیلی چند روزه تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران، حجم سفرهای برون شهری در استان را بیشتر کرده است. از این رو برای تامین ایمنی سفرها و آرامش خاطر مسافران در این ایام باید تمامی اعضای کمیسیون بسیج شوند.

رئیس کمیسیون امداد و نجات جاده ای استان تهران، از آمادگی کامل اداره کل حمل و نقل استان جهت حمل مسافران در ایام تعطیلات با استفاده از ناوگان عمومی و پیش فروش بلیت در دفاتر و پایانه های مسافربری و همچنین صدور دستورات لازم به کلیه اصناف حمل و نقل خبر داد و گفت: با عنایت به مشابهت تعطیلات پیش رو به تعطیلات نوروزی استفاده از حداکثر توان و تجهیزات سازمان ها و دستگاه های امدادی در این ایام ضروری است.

به گفته مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در این جلسه مقرر شد کلیه دستگاه ها و سازمان های عضو کمیسیون ضمن افزایش اکیپ های خود در محورهای استان جهت خدمت رسانی و فراهم نمودن آسایش و ایمنی مسافران آمادگی کامل داشته باشند.

میر کتولی ادامه داد: در این جلسه شرکت پخش فرآورده های نفتی ضمن اعلام آمادگی کامل جایگاه های عرضه سوخت، گروهای ویژه نظارت خود را در این ایام فعال می کند.

وی افزود: با توجه به اعلام نیاز پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران به حضور شبانه روزی جرثقیل سنگین در ایام برگزاری اجلاس سران مقرر شد شرکت های امداد خودرو ایران، امداد خودرو سایپا و شرکت گواه ۳ دستگاه جرثقیل سنگین با هماهنگی پلیس راه تامین کنند. همچنین مقرر شد شرکت های امداد خودرو ایران و سایپا با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران ضمن عقد قرار داد با پیمانکاران ذیصلاح به ترتیب در خصوص تامین جرثقیل سنگین مورد نیاز در حوادث جاده ای حوزه های ویژه پلیس راه غرب و شرق استان حداکثر تا ۱۵ ماموریت تا پایان سال جاری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران ستاد ویژه حمل و نقل مسافری تشکیل شده گفت: بخش نامه های لازم به شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر ابلاغ شده تا با همکاری و هماهنگی پلیس راه بر ایمنی ناوگان عمومی جاده ای نظارت کافی داشته باشند. اورژانس تهران نیز در این جلسه آمادگی خود را جهت ارایه خدمات امدادی در زمان برگزاری اجلاس سران از طریق ۷۰ تیم ویژه اعلام کرد و در مجموع اورژانس تهران و اورژانس شهید بهشتی با برپایی ۲۰۰ پایگاه آماده امداد رسانی در این ایام هستند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران گفت: جمعیت هلال احمر استان نیز با به کارگیری ۱۵ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام برگزاری اجلاس سران و نیز برپایی ۲۸ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار و ۴ پایگاه امداد هوایی مستقر در مناطق پاکدشت، حسن آباد، کوهستان و اتوبان تهران – کرج در دور سفرهای تابستانی جهت امداد رسانی اعلام آمادگی نمود.

رئیس کمیسیون امداد و نجات جاده ای استان تهران خاطر نشان ساخت: کلیه سازمان ها و دستگاه های امدادی با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راه و ترابری در محل های اعلام شده مستقر شدند تا با خدمت رسانی مطلوب، مسافران از ایام پیش روی تابستان لذت برده و آسوده خاطر سفر کنند.

 

    نظرات