ساخت هزار فروند شناور توسط شرکت دریایی ایران صدرا

ساخت هزار فروند شناور توسط شرکت دریایی ایران صدرا

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا گفت: ایران صدرا در عمر ۵۰ ساله خود هزار فروند شناور ساخته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی اعتصام شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز ساخت سه فروند شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی دریای خزر اظهار داشت: این شرکت از سال ۴۷ کار خود را با ساخت و ساز در دفاع مقدس آغاز کرده و عمده فعالیت در طول دفاع ساخت شناورهای کوچک بوده است.

وی ادامه داد: ساخت شناور ایران خزر، سه فروند کاسپین، شناور ایران نکا که اولین شناور نفتکش کشور بوده است، ساخت بارج ۳، ۴ و ۷ هزار تنی، یدک کش صیادی، یدک کش لایروب، و سازه های صیادی در دستور کار ایران صدرا قرار دارد.

به گفته اعتصام، آغازساخت سه فروند کشتی جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی درایران صدرا در واقع اقدامی پیشگیرانه بوده چرا که احتمال آلودگی در این دریا وجود دارد و بدین وسیله از آلودگی ها جلوگیری می شود.

مدیر کارگاه شرکت صنایع دریایی صدرای بهشهر گفت: مقرر شد کشتی جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در مدت ۱۴ ماه با هزینه حدود هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره ‌برداری برسد.

کامبیز یحیی زاده افزود: این شناورها همانند ساخت دیگر شناورهای ما برای نخستین بار دریای خزر ساخته می شود و دارای وزنی معادل ۲۳۰ تن است که بارج‌های ۵۰۰ تنی آن به طول ۴۴ متر و عرض ۱۰ متر با ارتفاع سه متر و آبخور ۱٫۸ متر طراحی شده است.

فرماندار بهشهر اظهار داشت: در بهشهر با تشکیل ستاد توسعه پایدار بخش های مختلف صنعتی را رصد می کنیم تا در جهت رفع مشکلات گام برداشته شود که در این راستا پنج کمیته امور زیر بنایی اقتصادی، کمیته حمایت از صنایع و سرمایه گذاری تشکیل شده است.

محمد رضا البرزی افزود: ایران صدرا یکی از بزرگترین کارخانجات صنعتی خزر بوده که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود و باید با تمام توان برنامه های آن رصد شود و ما نیز در این راستا با تمام امکانات در جهت رفع مشکلات احتمالی آن اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در منطقه بهشهر با استقرار صنایعی همچون پایانه نفتی، نفت خزر، ایران صدرا، پالایش نفت و گاز بسیاری از مشکلات ما حل شده، بعنوان مثال گاز مایعی که با تریلی از طریق ترکمنستان حمل می شد اکنون توسط کشتی در پایانه نفتی شمال پهلو می گیرد و گاز مایع را به مخازن پمپاژ می کند.

البرزی گفت: باید با تلاش همه جانبه صنعتی پویا داشته باشیم و کار امروز باید با فعالیت در حوزه صنعت، تجمیع عملی، عینی و علمی مرگ بر استکبار باشد.

    نظرات