خسارت راه و شهرسازی مازندران به پل تاریخی سیکاپل جویبار

خسارت راه و شهرسازی مازندران به پل تاریخی سیکاپل جویبار

http://www.bananews.ir/مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برای مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی – فرهنگی سیکاپل جویبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیف الله فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنای تاریخی و فرهنگی موسوم به پل تاریخی سیکاپل جویبار از آثار دوره صفویه است. این اثر ملی به شماره ۱۳۰۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: موضوع ثبت پل تاریخی سیکاپل جویبار به تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله استاندار از طریق معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: گزارش واصله از یگان حفاظت شهرستان جویبار حاکی از آن است که اداره کل راه و شهرسازی بدون رعایت مصوبه هیات وزیران مبنی بر ضرورت استعلام از سازمان میراث فرهنگی قبل از آغاز عملیات اجرای طرح‌های عمرانی و بدون اخذ مجوز لازم از این اداره کل و با تخلف از ضوابط حاکم بر آثار تاریخی و فرهنگی مبادرت به اجرای عملیات نامناسب در بخش نیمه شرقی رودخانه مشرف به اثر کرده است.

فرزانه خاطرنشان کرد: با این اقدام خسارت جبران ناپذیری به ساختار پی ریز طاق اصلی پل و حجم بسیاری از دهانه شرقی به طول حدود ۲۸ متر به عرض ۴ متر وارد کرده است.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ارایه طرح و نقشه برای تصویب آن از سوی شورای فنی این اداره کل اقدام کند؛ تا تصویب طرح فوق الذکر عملیات اجرایی باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی متوقف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: برای استحکام بخشی پل تاریخی و مرمت بخش‌های آسیب دیده بالغ بر ۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

    نظرات