فهرست پروژه‌هایی که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شوند

فهرست پروژه‌هایی که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شوند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی فهرستی از پروژه‌های مهر ماندگار، پروژه‌های اولویت‌دار و پروژه‌های ویژه که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شوند، را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به همزمانی برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد با هفته دولت، افتتاح پروژه‌هایی که به این مناسبت در نظر گرفته شده بود به روزهای آتی موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح آزادراه کنارگذر شمالی مشهد که مدت‌هاست زیربار ترافیکی رفته و منتظر حضور وزیر راه برای افتتاح رسمی است و نیز افتتاح راه آهن میاندوآب – مهاباد از جمله پروژه‌هایی است که افتتاح خواهند شد.

رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: بهسازی و روکش آسفالت گرم راه اصلی لار _ جهرم در فارس، که تاکنون۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، به طول۶۰کیلومتر به مناسبت هفته دولت تحویل می شود.

صادقی با بیان اینکه ۷۸ کیلومتر از باند دوم بزرگراه داران _ درود در لرستان، آخر شهریورماه قابل تحویل است، افزود: ۱۳۵ کیلومتر از باند دوم بزرگراه تفت _ ابرکوه_سورمق، در استان یزد در هفته دولت افتتاح می شود.

وی ادامه داد: ۲۰ کیلومتر از پروژه احداث بزرگراه چهار خطه کنار‌گذر آباده، در استان فارس، که تاکنون ۱۷۶ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، تا ۱۵ مهرماه آماده تحویل خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه احداث بزرگراه چهار خطه کنار‌گذر آباده استان لرستان، که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است ۱۲۰، آخر شهریورماه آماده تحویل است.

معاون وزیر راه همچنین اظهار کرد: پروژه احداث بزرگراه چهار خطه (آزاد‌راهی) کنارگذر جنوبی، بومهن و پل‌های بزرگ سیاهرود و آه و تقاطع غیرهمسطح شرق پردیس استان تهران، که تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است آخر مهر ماه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه احداث بزرگراه چهار خطه کنارگذر اشتهارد، استان تهران، با هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد ریال به طول ۸ کیلومتر، آخر شهریورماه تحویل داده می‌شود.

رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۷۳ کیلومتر از احداث بزرگراه چهار خطه کمربندی میبد _ اردکان و تقاطع میبد، آخر مهرماه تحویل داده می‌شود، گفت: بزرگراه چهار خطه(آزاد‌راهی) کنار‌گذر غربی، تبریز و آنتن اتصالی، استان آذربایجان شرقی، با هزینه‌ ۳۵۱ میلیارد ریال، به طول ۱۵کیلومتر، ۱۵ مهرماه افتتاح خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: راه اصلی جاده ویژه جنگل گلستان، که تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است، به طول ۱۷کیلومتر، با ۱۰ دستگاه پل در مسیر آن، هفته دولت آماده تحویل است.

به گفته وی تحویل پروژه بهسازی قطعه۱ و ۲ راه اصلی پونل _ هرو آباد، در استان گیلان، به طول ۳۵ کیلومتر، آخرشهریورماه و پروژه قطعه یک باند دوم بزرگراه بستان‌آباد _تبریز، دراستان آذربایجان شرقی، به طول ۵کیلومتر، هفته دولت افتتاح می‌شوند.

 

به گفته وی احداث راه اصلی میاندوآب _میانه (حدفاصل قره آفاج تا میانه)در استان آذربایجان شرقی به طول ۹۰ کیلومتر تا آخرمهرماه افتتاح می‌شود و تاکنون۳۷۲ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.

معاون وزیر راه ادامه داد: احداث باند دوم همدان _ قروه _داشبلاغ در استان کردستان، به طول۶۰ کیلومتر آبان‌ماه امسال افتتاح می‌شود در این پروژه نیز تاکنون۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه راه اصلی کنارتخته _ کازرون در استان فارس نیز تاکنون۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ۱۵ مهرماه زمان افتتاح ۲۲ کیلومتر از این محور است، اظهار کرد: بهسازی ۱۴۳ کیلومتر از محور لار _کهورستان نیز به مناسب هفته دولت افتتاح می‌شود. در این پروژه نیز ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: قطعه دوم از باند دوم بزرگراه گناباد _ قائن در خراسان جنوبی به طول۵۰ کیلومتر پایان مهرماه سال جاری افتتاح می شود. در این پروژه نیز تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است. هم‌‌چنین آسفالت گرم قطعه یک راه اصلی یزد _طبس در استان یزد که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است، در محوری به طول۱۰۲ کیلومتر به مناسب هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس شرکت ساخت اظهار کرد: احداث باند دوم بزرگراه آزاد‌شهر _مینوشهر در استان گلستان نیز۲۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است. این پروژه نیز پایان شهریور ماه تحویل خواهد شد. همچنین انجام عملیات روشنایی تونل‌های دشت ارژن در استان فارس هشت میلیارد ریال هزینه داشته است. این پروژه نیز پایان مهرماه تحویل داده می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی احداث ۵۳۱ کیلومتر بزرگراه و راه چهار خطه نیز از پروژه‌های مهر ماندگار، اولویت‌دار و ویژه‌ای است که تاکنون پنج هزارو ۱۷۲ میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده و در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: احداث ۴۲۹ کیلومتر راه اصلی و نیز بهسازی راه اصلی از جمله برنامه‌های هفته‌ دولت سال جاری است که یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور هم‌چنین با اشاره به لیست پروژه‌های مهر ماندگار، پروژه‌های اولویت‌دار و ویژه که قرار بود سال قبل افتتاح شود اما به امسال موکول شده‌اند، گفت: احداث بزرگراه چهار قطعه کنار‌گذر غربی کرمانشاه به طول ۱۴ کیلومتر آخر شهریورماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که راه اصلی سوریان _تونک _ هرابرجان در استان فارس به طول۷۵ کیلومتر هفته دولت امسال افتتاح می‌شود، افزود: عملیات تکمیلی قطعات ۲ و۳ راه اصلی هفت گل، باغ ملک در استان خوزستان به طول۳۹ کیلومتر پایان شهریورماه آماده تحویل خواهد بود.

صادقی هم‌چنین اظهار کرد: قطعه دوم کمربندی شمالی اراک و تقاطع فرمهین به طول۲۵ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح کنار‌گذر اهواز با آزاد‌راه اهواز _ بندر امام (ره) به طول ۱۱ کیلومتر هفته دولت امسال تحویل داده خواهد شد.

معاون وزیر راه هم‌چنین از احداث بزرگراه کنار‌‌گذر شرق ایلام به طول۱۱ کیلومتر خبر داد و زمان تحویل آن را تا پایان شهریورماه پیش‌بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث باند دوم بزرگراه کنار‌گذر شرقی کرمانشاه و ادامه باند دوم بزرگراه کوپال _رامهرمز استان خوزستان به طول۲۵ کیلومتر هفته دولت امسال تحویل داده می‌شود.

به گفته‌ی صادقی، ۳۴۳ کیلومتراز پروژه‌هایی که قرار بود سال گذشته افتتاح شود اما به امسال موکول شد به ارزش دو هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال سال جاری افتتاح می‌شود.

    نظرات