حل معضل مسکن تا ۵ سال آینده با اجرای طرح مسکن مهر‌

حل معضل مسکن تا ۵ سال آینده با اجرای طرح مسکن مهر‌

http://www.bananews.ir/اجرای طرح مسکن مهر، به‌طور قطع تا پنج سال آینده معضل عرضه مسکن در بازار را برطرف می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر – رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که طرح مسکن مهر موجب شده‌ است اقشار کم‌درآمد در کوتاه‌مدت با آورده حداقل خانه‌دار شوند، اظهار کرد: پروژه مسکن مهر طرحی جدید بود که با حذف ارزش زمین از قیمت تمام شده مسکن، تحولی در حوزه ساخت‌و‌ساز کشور و حتی در سطح بین‌الملل ایجاد کرده‌ است.

وی ادامه داد: طرح مسکن مهر اگر با همین روند فعلی به حرکت خود ادامه دهد قطعا تا پنج سال آینده معضل مسکن و عرضه آن برطرف می‌شود.

رهبر در ادامه با تاکید بر این‌که در سال‌های آینده در راستای طرح مسکن مهر بازار مسکن تعادل را تجربه می‌کند، گفت: پیش از این برای تهیه مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه با توجه به درآمدها و سبد هزینه خانوار ۱۲۰ سال زمان نیاز بوده‌ است، ولی طرح مسکن مهر موجب خانه‌دار شدن متقاضیان تنها با آورده بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیون شده‌ است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: بر اساس این طرح، دهک‌های کم‌درآمد جامعه در سراسر کشور ظرف مدت کمتر از دو سال با استفاده از تسهیلات یارانه‌دار دولتی صاحب واحدهای نوساز و با مشخصات استاندارد حدود ۷۵‌متر مربعی می‌شوند که تحقق این امر پیش از این غیرممکن بود.

وی در پایان اظهار کرد: رویه معمول افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن پس از اجرای طرح مسکن مهر تا حدود زیادی کنترل شد و در سال‌های سپری شده از این طرح بازار مسکن نوسانات قیمتی کمتری داشته است.

    نظرات