بناهای تاریخی اصفهان بی نظیر است

بناهای تاریخی اصفهان بی نظیر است

http://www.bananews.irرئیس جمهور مغولستان با اشاره به بازدیدی که از بناهای تاریخی اصفهان داشته، گفت: این بناهای تاریخی بسیار زیبا و در نوع خود بی نظیر است و در واقع بسیار خوب نگهداری، احیا و بازسازی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تساخیاگین البگ دورج پیش از ظهر یکشنبه در جریان بازدید از چهلستون و مسجد جامع عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص بناهای تاریخی موجود در اصفهان چیست، اظهار اشت: بسیار خوشحال هستم که در اصفهان به سر می برم و حس شور و نشاطی را در خود احساس می‌کنم.

شباهتهای زیادی میان فرهنگ ایرانی و مغولی وجود دارد

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش از اینکه به ایران سفر کند و بعد از سفرش به ایران آیا دیدگاهش متفاوت شده یا خیر نیز تصریح کرد: قطعا همین طور است و من تا پیش از سفر به ایران در این تصور بودم که فرهنگ ایرانی با فرهنگ مغول بسیار فاصله دارد در حالیکه با سفری که به ایران داشتم به این جمع بندی رسیدم که این دو فرهنگ بسیار به یکدیگر نزدیک است.

تساخیاگین البگ دورج گفت: در واقع شباهتهای زیادی میان فرهنگ ایرانی و فرهنگ مغولی وجود دارد.

معماری و هنر در بناهای تاریخی اصفهان بی نظیر است

رئیس جمهور مغولستان در ادامه سخنان خود در خصوص بناهای تاریخی اصفهان و چهلستون نیز اظهار داشت: چهلستون اصفهان و مسجد جامع عباسی بناهایی است که از لحاظ هنر و معماری بی نظیر است.

تساخیاگین البگ دورج گفت: از همه مهمتر اینکه این بناهای تاریخی بسیار خوب نگهداری و بازسازی شده است.

مهر

    نظرات