ترک خوردگی منازل مسکونی/ گستردگی مناطق خسارت دیده از زمین لرزه

ترک خوردگی منازل مسکونی/ گستردگی مناطق خسارت دیده از زمین لرزه

http://www.bananews.irبخشدار زهان با اشاره به گستردگی مناطق خسارت دیده از زمین لرزه تا مناطق مرزی گفت: تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی دچار ترک خوردگی شده اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی شبانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: زمین لرزه بامداد امروز در حوالی زهان تا روستای شیرگ شهرستان بیرجند و همچنین از طرف نوار مرزی شرق استان تا روستاهای شاهرخت و حاجی آباد نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای خسارت دیده منطقه زهان و حاجی آباد هنوز شمارش نشده و در دست بررسی است، افزود: زمین لرزه بامداد امروز به دلیل شدت بالا موجب وحشت مردم این روستاها شده است.

شبانی با اشاره به اینکه خسارات اعلام شده از این زمین لرزه بر اثر قدیمی بودن بافت روستاها و کوهستانی بودن اعلام شده است، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی نداشته اما میزان خسارات مالی در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه خسارت های ناشی از زمین لرزه ترک خوردن منازل مسکونی و شکستن شیشه ها بوده است، افزود: برآورد خسارات احتمالی توسط نیروها در دست اقدام است.

بازگشایی جاده افین - زهان

بخشدار زهان از ریزش کوه افین و مسدود شدن جاده بمرود پس از زمین لرزه بامداد امروز خبر داد و گفت: پس از ریزش کوه به نیروهای راه و شهرسازی اطلاع داده شده و این نیروها در صحنه حضور دارند.

وی همچنین از بازگشایی مسیر جاده افین به زهان که پس از زمین لرزه بامداد امروز ریزش داشته خبر داد و افزود: نیروهای راه سازی بلافاضله پس از ریزش کوه اقدام کرده و موفق به باز گشایی این مسیر شدند.

تعداد روستاهای خسارت دیده در دست بررسی

شبانی در خصوص تعداد روستاهای خسارت دیده نیز، تصریح کرد: تعداد روستاها بالا بوده و تا نوار مرزی مشاهده شده که تا پایان وقت امروز اعلام خواهد شد.

وی بیشترین روستاهای خسارت دیده اعلام شده تاکنون در این شهرستان را افین و جان احمد عنوان کرد و بیان داشت: خسارت در این روستاها ترک خوردگی منازل و شکستن شیشه ها بوده است.

شبانی با بیان اینکه نیروهای مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در صحنه حضور دارند، افزود: کلیه نیروهای مورد نیاز در فرمانداری برای بررسی و کمک به مردم مستقر شدند.

بخشدار زهان یادآور شد: به دلیل عدم وجود خسارت جانی در این منطقه هنوز اعلام نیاز به کمک به مردم این منطقه نشده است.

    نظرات