نیکزاد: واحد مسکن از خانوار پیشی گرفت

نیکزاد: واحد مسکن از خانوار پیشی گرفت

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت نهم و دهم ۲۴۲ هزار واحد مسکن مهر در مازندران در حال احداث است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم بهره‌برداری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و بهسازی آسفالت ۲۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران که به صورت نمادین در پروژه مسکن مهر امید در منطقه اوشیب شهرستان بابل برگزار شد اظهار کرد: جاده‌های مازندران متعلق به تمام کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ در کشور ۱۷٫۶ میلیون خانوار با ۱۶٫۶ واحد مسکونی وجود داشته است گفت: با کمبود حدود یک میلیون واحد مواجه بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به سرشماری سال ۹۰، ۲۱٫۲ میلیون واحد خانوار با ۲۱٫۶ واحد مسکونی در کشور داشته‌ایم که این امر در طول ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که این امر بدان معنی نیست که کسی مشکل خانه ندارد بلکه به این معنی است که واحد مسکن از خانوار پیشی گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه ۲۴۲ هزار واحد مسکن شهری و روستایی با اعتبار ۳ هزار و ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در دولت نهم و دهم در مازندران در حال احداث است افزود: از ۲۴۲ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در مازندران ۱۱۲ هزار واحد افتتاح شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات روستایی با کارمزد ۴ درصد است که هیچ بانکی حق ندارد کارمزد بالاتر از این مبلغ از متقاضیان دریافت کند.

وزیر راه و شهرسازی مبلغ وام مسکن شهری را ۲۵ میلیون تومان و وام مسکن روستایی ۱۲٫۵ میلیون تومان اعلام کرد.

    نظرات