۱۰ درصد خانه‌های نوساز تهران خالی‌ هستند

۱۰ درصد خانه‌های نوساز تهران خالی‌ هستند

http://www.bananews.ir/استاندار تهران شمار خانه‌های خالی از سکنه پایتخت را بر اساس آمار ۳۰۰ هزار واحد اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه بر اساس آمار تعداد خانه‌های خالی از سکنه ۳۰۰ هزار واحد اعلام شده است، گفت: بر اساس مصوبه قانونی برای خانه‌های خالی از سکنه مالیات در نظر گرفته شده که این مبلغ بر مبنای ۲ ماه اجاره است.

وی افزود: این مبلغ حدود ۳۰۰ هزار تومان برای واحدهای ۱۰۰ متری در منطقه متوسط تهران است که دستورالعمل آن ابلاغ شده، اما اجرای آن بستگی به دستگاه‌ها دارد.

تمدن با بیان اینکه تعداد خانه‌های خالی در تهران افزایش یافته است، تصریح کرد: بر اساس آمار اظهار می‌شود که حدود ۱۰ درصد از خانه‌های نوساز تهران خالی از سکنه است.

استاندار تهران همچنین درباره کاهش متراژ خانه‌ها در تهران نیز گفت: نمی‌توان به صورت کلی درباره کاهش متراژ خانه‌ها و افزایش سوئیت‌های مجردی اظهار نظر کرد، لذا نمی‌توان گفت که این مساله خوب است یا بد، چرا که این موضوع متناسب با شرایط شهرها و خانواده و دهک‌های درآمدی افراد متفاوت است.

تمدن تصریح کرد: عده‌ای به دنبال خانه‌ها و واحدهایی با متراژ کمتر از ۵۰ متر هستند و علیرغم اینکه واحدهای بالای ۵۰ متر هم در دسترس باشد، اما بدنبال واحدهایی با متراژ پایین هستند، لذا وظیفه ما این است در طراحی مسکن کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم به تمامی سلیقه‌ها پاسخ دهیم.

استاندار تهران بخشی از علل افزایش سوئیت‌های مجردی را شرایط «تحصیلی» و «اشتغال» افراد عنوان و اظهار کرد: اظهار نظر در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزایش سوئیت‌های مجردی را باید بررسی کنیم و لازمه آن داشتن اسناد آماری و تحقیقات میدانی است.

    نظرات