توقف معاملات ساختمان بدون شناسنامه انرژی

توقف معاملات ساختمان بدون شناسنامه انرژی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تشریح شرایط جدید صدور برجسب انرژی برای ساختمان‌ها، از ممنوعیت خرید و فروش ساختمان‌های فاقد برچسب انرژی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۵ دستگاه دولتی مشارکت می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس کاظمی با بیان اینکه در شرایط فعلی به اکثر ساختمان های ایرانی رتبه مصرف انرژی G و H تعلق می گیرد، گفت: با اجرای این طرح جدید، از ۲ سال آینده ساختمانی که برچسب نداشته باشد، خرید و فروش نخواهند شد.

کاظمی با تاکید بر اینکه برای یکسان‌سازی رتبه‌ مصرف انرژی ساختمان‌ها، مطابق استانداردی که تعریف شده مصرف گاز همچون برق به واحد کیلووات تبدیل می شود، تصریح کرد: بر اساس این طرح تمامی ساختمان‌هایی که به‌‌طور متوسط در سالانه کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی (برق و گاز طبیعی) مصرف ‌کنند، رتبه A انرژی را به عنوان بالاترین رتبه را دریافت می‌کنند.

این عضو هیات مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین با اشاره به اینکه در رتبه G ساختمان‌ها هم به ازای هر مترمکعب مساحت سالانه بیش از ۵۰۰ کیلووات ساعت انرژی مصرف می شود، اظهار داشت: از این رو ساختمان‌هایی که به‌طور کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند، می‌توانند رتبه متوسط D را برای برچسب انرژی دریافت کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه هم اکنون ۴۰ درصد انرژی مصرفی کشور در بخش ساختمان مصرف می شود، تاکید کرد: در صورت اجرای کامل طرح برچسب انرژی متوسط مصرف سوخت و انرژی در ساختمان های کشور به نصف کاهش می‌یابد.

    نظرات