مشکلات گاز رسانی به مسکن مهر برطرف شد

مشکلات گاز رسانی به مسکن مهر برطرف شد

http://www.bananews.ir/در حالی که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از بحران گاز رسانی به واحد‌های جدید این شهر خبر داده است، مدیر امور گاز رسانی به پروژه مسکن مهر دلیل تاخیر در گاز رسانی به این واحد‌ها را آماده نبودن حداقل زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی در گذشته اعلام کرد و افزود: با تعامل صورت گرفته مشکلات برطرف شده و گازرسانی به این واحد‌ها با سرعت در حال انجام است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد امیرخانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر این‌که گاز‌رسانی به طرح مسکن مهر یکی از اولویت‌های صنعت نفت کشور است، گفت: دلیل تاخیر در گازرسانی به برخی از واحد‌های مسکن مهر براساس اصول مهندسی و به دلیل پیشگیری از برخی حوادث و خطرات است؛ چرا که گازرسانی باید در آخرین مرحله و بعد از عملیات آب، فاضلاب و برق انجام شود.

وی لازمه گازرسانی به پروژه‌های مسکن مهر را آماده‌بودن شرایط زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: باز‌بودن معابر و داشتن بر و کف از حداقل مواردی است که باید قبل از عملیات گازرسانی آماده باشد.

مشاور وزیر نفت با اشاره به جلسات هفتگی و مستمر برای برطرف‌کردن برخی از مشکلات مربوط به گازرسانی پروژه‌‌های مسکن اظهار کرد که با انجام جلسات مشکلات به حداقل رسیده است.

وی با بیان این‌که برای گازرسانی به مسکن مهر لازم است که خطوط و شبکه‌ گازی کشور را تقویت کنیم، گفت: راهکارهای جدیدی برای تامین منابع مالی طرح مسکن مهر با کمک مسوولان دو وزارتخانه ارائه شده است.

به گفته امیرخانی با وجود مشکلات مالی زیادی که در زمینه گازرسانی به مسکن مهر وجود دارد تلاش می‌شود که تمام تعهدات شرکت ملی گاز در این زمینه طبق برنامه‌ زمان‌بندی انجام شود.

او با اشاره به این‌که در صورت ساخت خطوط، شبکه و انشعابات گاز طرح مسکن مهر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: طبق مصوبه‌ دولت قرار است بخشی از این بار مالی را وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها و بانک‌های عامل تامین کنند.

به گفته‌ مدیر امور گاز رسانی به پروژه مسکن مهر، وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری دریافت وام از بانک‌های عامل برای تامین هزینه‌ گازرسانی به مسکن مهر است.

او با اعلام این‌که تا پایان سال ۹۱ ایستگاه‌های تقویت فشار گاز شهرهای سمنان، بیجار و همدان ایجاد می‌شود، گفت: هم‌چنین همزمان با این طرح‌ها ایستگاه‌های تقویت فشار نیز برای توسعه‌ گازرسانی به مسکن مهر در دست اقدام است.

امیرخانی از گاز‌رسانی به ۲۷۵ شهر و ۴۵۰ شهرک دارای طرح مسکن مهر از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون ساخت ۳۴ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز و ۲۲۳ هزار کیلومتر شبکه، نصب هشت میلیون و ۸۷۰ علمک و کنتور و گازرسانی به ۴۶۰ هزار واحد مسکن مهر در پروژه‌های مسکن مهر انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت خانه‌سازی در برخی از شهرهای جدید گفت: بر همین اساس وزارت نفت در جهت کمک به مسکن مهر برخی از خطوط گاز را جابه‌جا کرده‌است که شهرهای پردیس تهران و صدرا شیراز از جمله این شهرهاست.

وی با اشاره به این‌که از سال گذشته گازرسانی به یک میلیون و ۱۰۰ واحد مسکونی در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفت، گفت: تاکنون ۴۶ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر از گاز بهره‌مند شده‌اند.

مدیر امور گازرسانی به مسکن مهر خاطر نشان کرد که گازرسانی به باقی پروژه‌ مسکن مهر تا پایان دولت دهم انجام خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی شرکت ملی گاز برای گازرسانی به طرح ویژه مسکن مهر ویژه تهران خبر داد و افزود: وزارت نفت درخواست خود را مبنی بر دریافت مشخصات فنی، اطلاعات تعداد خانوار، هزینه‌های مالی و نقشه‌های توپوگرافی این پروژه به وزارت راه و شهرسازی برای گازرسانی‌به این واحدها ارائه کرده است.

به گفته‌ امیرخانی، تعداد مشترکان ملی گاز با یک روند افزایشی به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار رسیده است.

    نظرات