نیکزاد: تغییر نگاه مهمانان اجلاس نهم به ایران هنگام خروج از تهران

نیکزاد: تغییر نگاه مهمانان اجلاس نهم به ایران هنگام خروج از تهران

http://www.bananews.ir/مراسم تجلیل از خادمان عرصه خدمت‌رسانی در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و امام خمینی (ره) ساعاتی پیش در فرودگاه مهرآباد و با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسوولان صنعت هوانوردی کشور برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این مراسم علی نیکزاد با تاکید بر اهمیت اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران به فعالیت دشمنان کشور مبنی بر این‌که نمی‌خواستند این اجلاس در تهران برگزار شود اشاره و اظهار کرد: می‌خواستیم ریاست غیرمتعهدها را در اختیار بگیریم اما در زمانی این اتفاق افتاد که کشورهایی معتقد بودند که ایران منزونی است و نمی‌تواند.

وی با بیان این‌که از نیمه بهمن‌ماه سال گذشته ساخت ساختمان اجلاس سران و دیگر ساختمان‌های مورد نیاز در فرودگاه‌های بین‌المللی تهران و امام خمینی(ره) از سوی آقای احمدی‌نژاد به وزارت راه و شهرسازی تکلیف شد افزود: ساختمان اجلاس قبلی توان پذیرش ۷۰ هیات را داشت اما ساختمان جدید محل استقرار ۱۵۰ هیات ۲+۳ را دارا است.

نیکزاد در ادامه با تاکید بر تلاش دشمنان مبنی بر ممانعت از حضور هیات‌های کشورهای مختلف در اجلاس تهران یادآور شد: حضور دکتر احمدی‌نژاد در عربستان که البته مورد ایراد بسیاری قرار گرفت بر حضور ۱۲۰ کشور در سطوح مختلف در اجلاس تهران تاثیرگذار بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دنیا تصمیم داشت نگذارد عزت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نمایان شود اما خدا و برکت خون شهدا چیزی دیگر خواست و رقم زد.

وی به نگاه متفاوت مهمانان اجلاس تهران در مورد ایران هنگام خروج از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما سران کشورها را در تهران جمع نکردیم که از آن‌ها بخواهیم انرژی هسته‌یی ما را حمایت کنند و نه برای تحریم علیه ما نامه امضاء کنند. وقتی رهبر معظم انقلاب فتوا می‌دهند که ساخت بمب اتم حرام است، ما از آن تبعیت می‌کنیم و حاضران در اجلاس تهران این را باور کرده‌اند.

نیکزاد با بیان این‌که فرودگاه‌های کشور در اجلاس کار بزرگی انجام داده‌اند یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی خصوصی نیز در این اقدام ملی ما را بسیار پشتیبانی کردند.

    نظرات