حجم بالای پروژه های نیمه تمام زیبنده دولت نیست

حجم بالای پروژه های نیمه تمام زیبنده دولت نیست

http://www.bananews.ir/نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از بالا بودن حجم پروژه های نیمه تمام انتقاد کرد و گفت: این امر زیبنده دولت نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرحمان رستمیان در گفتگو اختصاصی با مهر ضمن انتقاد از حجم بالای پروژه های نیم تمام، افزود: یکی از گلایه هایی که وجود دارد این است که در کشور ما تعداد زیادی پروژه عمرانی استارت می خورند امام نیمه تمام باقی می مانند.

وی یاد آور شد: طول مدت انجام پروژه ها خیلی زیاد است و این صدمه جدی به کشور وارد می کند و وقتی یک پروژه ای به سرانجام نمی رسد یعنی ثروت ما در آنجا راکد می ماند و بهتر است پروژه های دردست اجرا به اتمام برسند سپس پروژه های جدید کلید بخورند.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از مصوبات وجود دارند که به نظر می رسد دولت نمی تواند امسال در آخرین سال از عمر دولت اجرا و به سرانجام برساند.

وی با اشاره به طرح های مهر ماندگار، افزود: به رغم اصرار دولت در اتمام برخی پروژه ها ی موسوم به مهر ماندگار تا پایان سال جاری تحقق این امر غیر ممکن است و اجرای همه پروژه های مهر ماندگار نمی تواند اجرا شود.

رستمیان اضافه کرد: پروژه های مهر ماندگار بیشتر از حدی است که منابع مالی آن را داریم و لذا توصیه می شود وقتی پروژه های فعلی به نتیجه رسیدند پروژه های جدید را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: بعضی از پروژه ها به دلیل برخی فشارها شروع وبرای اجرای این پروژه ها یک شاخص کلی وجود ندارد که بر اساس آن پروژه ها را بتوانیم پیگیری کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه توسعه متوازن مهم است، افزود: یعنی شاخصی وجود ندارد که توسعه متوازن را بتواند هدایت کند نه توسعه نامتوازن را؟

رستمیان در پایان خاطرنشان کرد: شاخص های مشخص عدالت را نداریم و توسعه نامتوازن کماکان ادامه دارد و فاصله برخی از شهر ها یا فاصله میان روستا ها و شهر بیشتر است در حالی که توسعه متوازن از اهداف برنامه پنجم توسعه کشور است.

    نظرات