۲۳۷۰ خانه روستایی در ارسباران پی کنی شده است

۲۳۷۰ خانه روستایی در ارسباران پی کنی شده است

http://www.bananews.ir/مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پایان پی کنی دو هزار و ۳۷۰ واحد روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید جودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون کار آواربرداری شش هزار و ۵۶۴ واحد روستایی در این مناطق به پایان رسیده و عملیات فونداسیون ۲۷۷ واحد نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود زمان و فرا رسیدن فصل سرما در منطقه مجبور به انجام چندین کار موازی برای پیشرفت عملیات عمرانی منطقه هستیم از این رو به تدریج در حال نصب و سوار کردن اسکلت، اجرای دیوار، کف و سقف واحدهای تخریب شده براثر زلزله ایم.

جودی در خصوص تامین مصالح ساختمانی برای این مناطق نیز گفت: ۲۰ هزار تن فولاد به همراه اسکلت های ۶۰ مترمربعی برای دو هزار واحد مسکونی تهیه شده است و در مورد تامین سیمان و شن و ماسه تاکنون مشکلی نداشته ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: ضرورت آوار برداری تا آغاز فصل سرما و تهیه واحدهای مسکونی را درک می کنیم از این رو به ماشین آلات سنگین به منظور آواربرداری در منطقه نیاز است، بنابراین سایر نهادها و سازمان های عمومی باید ما را در این زمینه کمک کنند.

وی در خصوص تسهیلات و اعتبارات اختصاص یافته به مناطق زلزله زده جهت بازسازی واحدهای مسکونی هم گفت: براساس مصوب دولت حدود ۱۴۰میلیون ریال وام از طریق بانک مسکن به هر واحد برای بازسازی اختصاص می یابد که از این میزان ۱۲۵میلیون ریال وام با نرخ چهار درصد و ۱۵میلیون ریال به صورت قرض الحسنه است.

جودی به استقرار ۱۳ استان کشور به عنوان استان معین در منطقه خبر داد و گفت: ۱۰ استان دیگر نیز به عنوان استان های پشتیبان این استان ها عمل خواهند کرد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد روستایی و ۱۰ هزار واحد شهری در زلزله اخیر در آذربایجان شرقی تخریب شده اند، اظهار کرد: تمام تلاش ها بر این است که واحدهای فروریخته و تخریب شده تا پیش از فرارسیدن فصل سرما بازسازی شوند که اولویت در فرآیند بازسازی با واحدهایی است که به طور کامل تخریب شده اند.

جودی اضافه کرد: تمام امکانات و وام های مورد نیاز برای بازسازی واحدهای تخریب شده، تامین شده و تا ساخت و بازسازی آخرین واحد، ستادهای معین در منطقه مستقر خواهند بود.

    نظرات