کاهش زمان سفر به همدان با افتتاح آزاد راه ساوه- همدان

کاهش زمان سفر به همدان با افتتاح آزاد راه ساوه- همدان

http://www.bananews.ir/با بهره‌برداری از آزاد‌راه همدان- ساوه، مدت زمان سفر از تهران به همدان سه ساعته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار همدان در دیدار از مراحل ساخت این آزاد‌راه، با اعلام این مطلب گفت: بهره‌برداری از این طرح ملی زمینه را برای جذب گردشگران به استان توریستی همدان میسر می‌کند.

علی محمدآزاد گفت: توسعه زیرساخت‌هایی مانند بزرگراه، فرودگاه، آزادراه و راه‌آهن بستر مهمی برای جذب گردشگران و هدایت مسافرانی که شمال کشور را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، به سمت همدان است.

وی کاهش مدت زمان تردد از همدان به تهران وکاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو را از مزایای بهره‌برداری از این طرح ملی دانست.

استاندار همدان افزود: قرار گرفتن این طرح در ردیف طرح مهر ماندگار موجب سرعت در روند اجرایی آن شده است.

در ادامه معاون عمرانی استاندار نیز گفت: آزاد‌راه همدان- ساوه بخشی از آزادراه کربلاست که به منظور رفع تنگناهای دسترسی به غرب کشور کوتاه کردن زمان مسافرت‌ها وتسهیل دسترسی به غرب کشور طراحی و ساخته شده است.

خسرو سامری افزود: این آزادراه به طول ۱۷۶کیلومتر در قالب ۲قطعه در دست اجرا است که ۹۰کیلومتر باند شمالی و ۸۶کیلومتر باند جنوبی قطعه یک آن در استان مرکزی واقع شده است.

سامری گفت: باند اول قطعه ۲ این آزادراه که در استان همدان قرار دارد به طول ۸۵ کیلومتر زیرعبور بوده و ترافیک عبوری در آن انجام می‌شود و هم‌اکنون عملیات اجرایی باند دوم آن باپیشرفت خوبی در حال اجرا است.

مجری طرح آزاد‌راه نیزگفت: طرح ملی آزاد‌راه همدان- ساوه برای یک هزار و ۳۰۰نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

محمد چوبدار افزود: ماهانه ۱۵۰میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و در چهار ماه نخست سال جاری باتوجه به اقدامات صورت گرفته شاهد ماهانه ۸ درصد پیشرفت در اجرای طرح هستیم.

 

 

    نظرات