آخرین اخبار توسعه فرودگاه‌های کشور

آخرین اخبار توسعه فرودگاه‌های کشور

http://www.bananews.ir/فرودگاه‌ها از جمله زیربناهای حمل و نقل کشور به حساب می‌آیند که شاید برخی آن را لوکس بدانند اما با توجه به کاهش زمان سفر در طول سال مورد استفاده بسیاری از اقشار مختلف قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) توسعه فرودگاه‌های کشور نه تنها موجب کوتاه شدن سفر به ویژه در شرایط اضطراری در کشور پهناور ما می‌شود که می‌تواند ارتباطات بین‌المللی ما را نیز توسعه دهد.

در این راستا شرکت فرودگاه‌های کشور در طول سال بخش عظیمی از بودجه خود را به توسعه فنی و نیز گسترش ساختمان‌های فرودگاهی در نقاط مختلف کشور می‌کند. این اقدامی است که محمود رسولی نژاد ـ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ـ همواره بر آن تاکید دارد.

برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای در برخی از فرودگاه‌ها اقداماتی انجام شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود؛

* خط پرواز رشت به استانبول راه‌اندازی شد

اولین پرواز رشت به استانبول روز پنج شنبه دوم شهریورماه از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام شد و این پروازها تا ششم مهر ماه ادامه دارد و در صورت استقبال در این مدت، برای ادامه این پروازها برنامه‌ریزی می‌شود.

تعداد کل پروازهای فرودگاه رشت ۷۲ سورتی در هفته است که از این تعداد سهم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ۲۴ سورتی در هفته به صورت رفت و برگشت، شرکت هواپیمایی آسمان ۴۰ سورتی در هفته به صورت رفت و برگشت، شرکت هواپیمایی ایران ایر تور شش سورتی در هفته به صورت رفت و برگشت، شرکت هواپیمایی تل ویند دو سورتی در هفته به صورت رفت و برگشت است.

* تجهیز فرودگاه تبریز به سامانه اعلام اینترنتی پرواز

با تجهیز فرودگاه تبریز به سامانه اعلام اینترنتی پرواز، پروازهای این فرودگاه از کل دنیا قابل رصد و پیگیری شد.

فرودگاه تبریز به عنوان یکی از نخستین فرودگاه‌های کشور به همراه فرودگاه مهرآباد، امام(ره) و مشهد مجهز به این سامانه شده است.

با نصب و راه‌اندازی این سامانه زمان پروازها از کل دنیا برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم قابل رصد و پیگیری است.

کل هزینه اختصاص‌یافته از سوی شرکت فرودگاه‌ها برای چهار فرودگاه یاد شده در این زمینه ۱۸۰ میلیون ریال بوده است. با بهره‌برداری از این سامانه شاهد جلوگیری از عبور و مرورهای غیرضروری داخل شهری و کاهش بار ترافیکی در اطراف فرودگاه تبریز نیز خواهیم بود.

فرودگاه بین‌المللی تبریز دارای هشت خط پروازی به مقصد کشورهای ترکیه، آذربایجان، امارات، عراق، باکو و عربستان است که به طور متوسط روزانه ۳۶ پرواز را شامل می‌شود.

* آمادگی فرودگاه بجنورد برای انجام پروازهای بین‌المللی

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد از تجهیز فرودگاه بجنورد به تمام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای پروازهای خارجی خبر داد.

امانی‌بنی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد در سال گذشته از سوی دولت به عنوان مرز هوایی اعلام شده است، گفت: فعالیت‌های عمرانی خوبی نیز در فرودگاه بجنورد در حال انجام است.

وی بودجه طرح بهسازی و توسعه فرودگاه را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای پروازهای خارجی مهیا شده و این فرودگاه برای انجام پروازهای خارجی آماده است.

امانی‌بنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بلیت برای پرواز تهران به فروش می‌رود و بر اساس برنامه قرار است روزانه یک پرواز رفت و برگشت به تهران اختصاص داده شود.

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد در پایان اعلام کرد: این فرودگاه آمادگی کامل برای پروازهای خارجی به ویژه پرواز به عتبات عالیات و حج عمره را دارد.

* از سرگیری پروازهای فرودگاه بجنورد با ایمنی بیشتر

با اتمام عملیات خط کشی سطوح پروازی فرودگاه بجنورد تمام پروازهای فرودگاه بجنورد از سرگرفته می‌شود.

عملیات آسفالت و خط کشی سطوح پروازی باند فرودگاه بجنورد در راستای پروژه توسعه و بهسازی عوامل میدان پروازی این فرودگاه انجام گرفت.

هدف از این عملیات کمک به خلبان به منظور نشست و برخاست ایمن هواپیماست. میزان اعتبار پیش‌بینی شده به این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال بود که از منابع اعتبارات ملی تامین شد.

به دلیل پروژه بهسازی و توسعه عوامل میدان پروازی فرودگاه بجنورد، پروازهای این فرودگاه که از ۱۷ تیرماه متوقف شده بود با اتمام انجام عملیات از چهارم شهریور از سرگرفته شد.

    نظرات