عمر مفید ساختمان در ایران یک سوم دیگر کشورها

عمر مفید ساختمان در ایران یک سوم دیگر کشورها

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه عمر مفید ساختمان‌ها در ایران یک سوم عمر ساختمان در کشور‌های دیگر است، گفت: بخش عمده‌ای از این تفاوت مربوط به استفاده از مصالح نامرغوب، فناوری‌ های سنتی و عدم نظارت سازمان‌ یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی هاشمی در گفتگو با مهر با تاکید بر استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت، اظهار داشت: وجود مصالح استاندارد در ساخت و ساز باعث ایمنی بیشتر در ساخت و ساز، کاهش خطای انسانی، یکسان سازی ساخت و تعمیرات و در نهایت افزایش عمر ساختمان می شود و ساختمان را در مقابل حوادثی مانند زلزله ایمن می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به عمر مفید ساختمانها در کشور در مقایسه با شاخص‌های بین‌المللی، گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در ایران یک سوم عمر ساختمان در کشور‌های دیگر است که بخش عمده‌ای از این تفاوت مربوط به استفاده از مصالح نامرغوب، فناوری‌ های سنتی و عدم نظارت سازمان‌ یافته در این زمینه است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که تاثیر مهمی در استانداردسازی ساختمان‌ها و رویه‌های ساخت و ساز در کشور دارد که با نظارت مهندسان ناظر از غیراستاندارد سازی ساخت وسازها جلوگیری می کند.

هاشمی تصریح کرد: از آنجا که ساختمان‌ها براساس مقادیر تعیین ‌شده مهندسی و جداول معین در هر منطقه طراحی و اجرا می‌شود، عدم استفاده از مصالح استاندارد در حقیقت برهم زننده محاسبات و ناکارآیی ساخت و نگهداری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه اجرای مقررات ملی ساختمان، ساخت و ساز ایمنی را فراهم می کند، بیان کرد: استفاده از مصالح استاندارد، تلفات ناشی از حوادث ساختمانی به ویژه در مرحله بهره‌ برداری از ساختمان را کاهش می دهد.

وی با اشاره به کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان، اظهار داشت: این کتاب استاندارد در حقیقت مرجع مورد نیاز مهندسان برای اطلاع‌ از شرایط روز مصالح و فن‌آوری‌های ساختمانی است که ساخت مصالح در کشور را افزایش می دهد و موجب خروج مصالح نامرغوب از بازار می‌شود.

    نظرات