میلگرد بورسی، ۱۷۶۱ تومان

میلگرد بورسی، ۱۷۶۱ تومان

http://www.bananews.ir/در حالی که خریداران بورس کالا هفته گذشته از خرید میلگرد فولاد خراسان با نرخ بالاتر از ۱۷۰۰ تومان استقبال نکردند، نوسان‌ها و تحرکات دو روز اخیر در بازار باعث تغییر نظر آنها شد؛ به طوری که دیروز خریداران این کالا حاضر به ثبت نرخ‌های بالاتر شده و رقابت آنها باعث شد قیمت میلگرد این شرکت از یک هزار و ۷۳۲ تومان به یک هزار و ۷۶۱ تومان برسد ضمن اینکه میانگین محموله‌های مبادله شده از این کالا یک هزار و ۷۴۷ تومان بود. از این کالا و در غیاب عرضه‌های ذوب‌آهن، ۱۴ هزار تن در معاملات دیروز بورس کالا معامله شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) البته با وجود هیجان‌هایی که در بازار ایجاد شده، هنوز هم شک و احتیاط در بین خریداران به خصوص در بورس دیده می‌شود؛ اما در هر صورت عرضه نشدن محصولات ذوب آهن در معاملات دیروز و تعطیلات پایان هفته هم باعث نشد تا التهاب قیمتی بازار آزاد به طور کل حذف شود؛ به طوری که قیمت میلگرد دیروز در بازار آزاد تا ۱۹۰۰ تومان هم رسید.

به نظر بیشتر معامله‌گران نوسان قیمت ارز، پیش‌بینی‌هایی که از هزینه‌های تولید و میزان واردات وجود دارد عامل اصلی رشد قیمت‌ها از سوی فروشنده‌ها در بازار آزاد و رشد قیمت‌های بورس بوده. از این رو به طور کلی نبود تقاضا برای بازار و تقاضای محدود هم در حال حاضر تعیین‌کننده نیست و معامله‌گران هم به همین دلیل قیمت مقاطع را حبابی نمی‌دانند؛ چرا که این قیمت‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های آتی است. به نظر این افراد در صورتی که قیمت ارز در همین سطوح باقی بماند، قطعا نرخ واردات شمش هم بالاتر خواهد رفت یا با کاهش بیشتر در میزان حجم شمش مواجه خواهیم شد. از این رو تنها راه باقیمانده برای حمایت از مصرف‌کننده افزایش حجم و تعدد عرضه‌های بورسی به نظر می‌رسد که این موضوع هم به دلیل گرایش نداشتن خصوصی‌ها به عرضه در بورس فعلا دست نیافتنی به نظر می‌رسد، چراکه بیشتر فولادسازان در حال حاضر ترجیح می‌دهند محصولات خود را در بورس عرضه نکرده و به طور مستقیم در بازار عرضه کنند.

    نظرات