دلیل تاخیر افتتاح آزاد‌راه شهید همت اعلام شد

دلیل تاخیر افتتاح آزاد‌راه شهید همت اعلام شد

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری استان تهران از افتتاح ۱۱ کیلومتر از آزاد‌راه شهید همت در اولین هفته مهرماه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) واحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته اول مهرماه لاین شمالی آزاد‌راه شهید همت که تهران را به طور مستقیم به میدان امام حسین (ع) کرج وصل می‌کند افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که لاین شمالی آزادر‌اه مسیر رفت است، افزود: ساخت شش کیلومتر از ۱۱ کیلومتر ابتدای آزاد‌راه شهید همت برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که ۹۶ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته‌ مدیرکل راه و ترابری استان تهران در حال حاضر در حال ایمن‌سازی و نصب علائم در لاین شمالی آزاد‌راه شهید همت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با فعالیت وزارت راه در شش کیلومتر از آزادراه همت شهرداری تهران نیز در پنج کیلومتر در حال ساخت است و قرار بر افتتاح همزمان دو قطعه و زیربار بردن ۱۱ کیلومتر گذاشته شده است.

واحدی درباره‌ علت تاخیر در افتتاح این بخش از آزاد‌راه شهید همت یاد‌آور شد: در ابتدا قرار بود ۵٫۵ کیلومتر از طرح توسط شهرداری و ۵٫۵ کیلومتر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود، اما دو ماه پیش شهرداری اعلام کرد ۵۰۰ متر از قطعه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته است در انتهای منطقه ۲۲ قرار دارد و از نظر مقررات باید توسط وزارت راه انجام شود.

وی اظهار کرد: کار عملیات خاکبرداری در این ۵۰۰ متر سنگین و زمان‌بر بود و همین امر باعث تاخیر دو ماهه در افتتاح این بخش از آزاد‌راه شهید همت شد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران با تاکید بر این‌که دهه‌ فجر امسال به‌طور قطع آزاد‌راه شهید همت در بخش ابتدایی به صورت رفت زیر بار ترافیکی می‌رود، گفت: این ۱۱ کیلومتر ابتدای شهید همت را به شهید خرازی متصل می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آزاد‌راه شهید همت چند کیلومتر دیگر تا کرج نیاز به ساخت دارد، گفت: بخش خصوصی ساخت ۸٫۵ کیلومتر از این آزاد‌راه را به صورت شراکت ۵۰ درصدی با وزارت راه برعهده گرفته است که طبق قرار‌داد باید تا پایان دولت دهم آن را باید تحویل دهد.

واحدی خاطر نشان کرد: با زیر بار رفتن آزاد‌راه شهید همت مسافران تهران به کرج دیگر نیازی به استفاده از اتوبان کرج و جاده مخصوص نخواهند داشت و از شهر به طور مستقیم به کرج خواهند رفت که بار ترافیکی را کم می‌کند.

وی در مورد هزینه‌ انجام‌شده برای ساخت شش کیلومتر از آزاد‌راه شهید همت اظهار کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این منظور هزینه شده است و تا پایان پروژه نیز پنج میلیارد تومان دیگر به منظور ایمن‌سازی قطعه باید هزینه شود.

    نظرات