مسکن‌های مهر استان تهران جزو مقاوم‌ترین ساختمان‌ها هستند

مسکن‌های مهر استان تهران جزو مقاوم‌ترین ساختمان‌ها هستند

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استانداری تهران گفت: مسکن‌های مهر احداث شده در تهران به علت رعایت دقیق آیین‌نامه‌های ساخت و ساز و استفاده از مصالح سبک و مقاوم جز مقاوم‌ترین ساختمان‌ها هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمودی افزود: ساختمان‌های ساخته شده برای مسکن مهر، حتی از ساختمان‌های جدیدی که در بهترین نقطه تهران ساخته می‌شوند نیز مستحکم‌تر و در مواجهه با زلزله مقاوم‌تر است.

وی اضافه کرد: هر چند در سال‌های اخیر موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، در همه ساخت و سازها توجه شده اما با تحولی که در ساخت وساز مسکن از سوی دولت در قالب مسکن مهر صورت گرفته است. مقاوم سازی و رعایت قوانین ساخت وساز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: تمامی مسکن مهر با رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ مقاوم سازی در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله تحت نظارت سازمان مهندسین ساختمان ساخته می‌شود.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت:‌ در صورتی که این ساختمان‌ها طبق اصول مهندسی ساخته شده باشد و دارای استانداردهای وزارت مسکن و شهرسازی باشد باید بتواند در برابر زلزله‌ای با قدرت هشت ریشتر مقاومت کند.

وی با بیان این‌که افزایش مقاومت ساختمان‌ها به طراحی نحوه اجرا و نظارت و نیز انتخاب مصالح ساختمانی بستگی دارد، افزود: در حال حاضر در کشور ما آیین نامه ۲۸۰۰ که آیین نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله است در طراحی سازه به کار می‌رود اما متاسفانه جامعه مهندسی در سیستم‌های کنترلی ضعف دارند این در حالی است که کنترل کیفیت هدف اصلی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است که اسفند ماه سال ۷۴ به تصویب هیات دولت رسید.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: مواد ۳۴ و ۳۳ این قانون نیز به کنترل کیفی ساختمان تاکید می‌کند در این مواد آمده است اصول و قواعد فنی که رعایت آن‌ها در طراحی و محاسبه مقاومت سازی ساختمان‌ها، اجرا و بهره برداری به منظور اطمینان از ایمین بهداشت، آسایش و صرفه جویی ضروری است. توسط وزارت مسکن و شهرسازی تدوین می‌شود به همین جهت کنترل و اجرای آن‌ها از اختیارات و وظایف وزارت مسکن خواهد بود.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران ۲۵ تا ۲۸ شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه‌های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می‌شود، بیش از ۲۰ کشور جهان آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین،‌ اتریش، مالزی،‌ عراق، ژاپن، هنگ کنگ و سوئد حضور خواهند داشت.

    نظرات