بهره‌برداری از دو ضلع بندر شهید رجایی در دهه فجر

بهره‌برداری از دو ضلع بندر شهید رجایی در دهه فجر

http://www.bananews.ir/معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر از بهره‌برداری دو ضلع غربی و شرقی بندر شهید رجایی در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کبریایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ وضعیت توسعه‌ بندر شهید رجایی اظهار کرد: فعالیت‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی در دست اقدام است و هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: ضلع غربی بندر شهید رجایی در حال لایروبی است و تقریبا برای بهره‌برداری آماده شده است ضلع شرقی را نیز لایروبی را خواهیم کرد.

کبریایی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که پیشانی بندر پیش از این آماده شده است وعملیات اجرایی توسعه‌ای در دو ضلع شرقی و غربی بندر شهید رجایی طبق برنامه پیش‌ رفته است، پیش‌بینی می‌کنیم بخش‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری باشد.

به گفته‌ معاون فنی و مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر اپراتوری که برای فعالیت در بخش‌های توسعه‌ یافته بندر انتخاب می‌شوند و فعالیت می‌کنند، طبق سیاست‌هایی که از گذشته در تمام بنادر اجرا می‌شده است موظف به تامین تجهیزات هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که پس از اتمام عملیات توسعه‌ ضلع‌های شرقی و غربی بندر شهید رجایی حجم ترانزیت کالا در این بندر چقدر خواهد بود، گفت: در حال حاضر دو میلیون TEU حجم ترانزیت بندر شهید رجایی با توجه به افزوده‌شدن پیشانی به این بندر است.

کبریایی از افزایش حجم ترانزیت بندر شهید رجایی به ۴٫۵ میلیون TEU پس از پایان برنامه‌ توسعه این بندر خبر داد.

در میان بنادر مهم کشور مجتمع بندری شهید رجایی، از جایگاه ویژه و متمایزی برخوردار است. این مجتمع عظیم بندری، با برخورداری از موقعیت منحصربه فرد جغرافیایی در نزدیک‌ترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره‌ای کشتی‌ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده‌دار بیش از ۶۰ درصد حجم مبادلات در مقوله ترانزیت واردات و صادرات و ترانشیب است.

    نظرات