احداث ساختمان شماره ۲ رصدخانه ملی در اصفهان

احداث ساختمان شماره ۲ رصدخانه ملی در اصفهان

http://www.bananews.ir/معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: عملیات عمرانى احداث ساختمان شماره ۲ رصدخانه ملى در اصفهان به زودى کلید مى خورد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نسرین سلطانخواه با اشاره به آخرین وضعیت طرح ایجاد رصدخانه ملی اظهار داشت: بخشهای مربوط به آیینه شامل ساخت و صیقل دادن آیینه در حال انجام است که تا پایان سال جاری وارد کشور می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: عملیات عمرانی محل احداث ساختمان شماره ۲ رصدخانه ملی در استان اصفهان به زودی کلید خواهد خورد.

وی افزود: البته تاخیر در انجام عملیات عمرانی مربوط به ایجاد زیرساختها از جمله راهسازی و ایجاد جاده بوده که به منظور دسترسی آسان‌تر، جاده ای به طول ۱۲ کیلومتر کشیده شد و با احداث این جاده حمل و نقل تجهیزات آسان تر می‌شود و دسترسی ها هم در خود کوه و هم در فاصله جاده اصلی حاصل شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مکان احداث بزرگترین رصدخانه خاورمیانه در ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۰ متری قله "گرکش" در اطراف قمصر کاشان تعیین شده و بر این اساس عملیات ساخت رصدخانه آغاز شده است.

سلطانخواه افزود: اگر تمام مسائل بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته پیش برود، پایان سالجاری نورگیری این رصدخانه صورت می گیرد.

 

    نظرات