«دیده‌بان» برای پارک پردیسان

«دیده‌بان» برای پارک پردیسان

http://www.bananews.ir/مشاور محیط زیست شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران در هفته گذشته از پیشنهادی هشت بندی از سوی شهرداری تهران برای حفظ پارک پردیسان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد مصوبه فروش پارک پردیسان بدون هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست بوده‌ و تصویب‌کنندگان این مصوبه هرگز گمان نمی‌کردند موضوع مذکور تا این اندازه برای مردم تهران مهم باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وحید نوروزی، در عین حال برای حفاظت از پارک پردیسان پیشنهاد کرد: در گام اول و دوم علاوه بر اصلاح واژه فروش پارک پردیسان باید بودجه ویژه‌ای برای حفظ و نگهداری مطلوب این پارک به بودجه سازمان حفاظت محیط زیست اضافه شود و تا زمان بر طرف نشدن مشکلات مالی موجود، نگهداری این پارک به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران سپرده شود. نوروزی تبدیل پارک پردیسان به عنوان پارک ملی از سوی شورای عالی محیط زیست را پیشنهاد سوم خود اعلام و تصریح کرد: در گام بعد باید هر گونه ساخت‌و‌ساز در پارک پردیسان به صورت مطلق ممنوع شود و گروهی تحت عنوان «دیده‌بان» برای این پارک توسط سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شود. در این جلسه قائم مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز حضور داشت و عنوان کرد: پارک پردیسان فروشی نیست، مگر می‌شود میدان آزادی را فروخت که ما این پارک را بفروشیم.

وی در عین حال گفت: بودجه آبیاری پارک‌پردیسان ۵/۱ میلیارد تومان است در حالی که بخش خصوصی برای آبیاری پارک ۳ میلیارد تومان پول می‌خواهد.

    نظرات