ساخت ۵ هزار واحد مسکن مهر در طالقان

ساخت ۵ هزار واحد مسکن مهر در طالقان

http://www.bananews.ir/استاندار البرز گفت: تعداد ۵ هزار واحد مسکن مهر در طالقان ساخته خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عیسی فرهادی که برای افتتاح چند طرح به شهرستان طالقان سفر کرده بود، افزود: مقدمات کار این واحدها که به صورت ویلایی ساخته خواهند شد، فراهم شده و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل و توانمندی‌های شهرستان طالقان تاکید کرد: شهرستان طالقان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که سالانه می‌تواند پذیرای هزاران گردشگر باشد.

استاندار البرز به طرح راه طالقان به تنکابن (جاده سبز) اشاره کرد و افزود: این طرح که یک طرح ملی است و در مجموع ۱۴۰ کیلومتر طول دارد، بیش از ۷۰ درصد فاز نخست آن (هشتگرد به طالقان) انجام شده و به زودی عملیات اجرایی فاز دوم (طالقان به تنکابن) آن نیز آغاز خواهد شد.

به گفته وی، هزینه اجرای این طرح از محل سهام فولاد خوزستان تامین شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. استاندار البرز در خصوص راه‌اندازی‌ تله کابین طالقان نیز اظهار کرد: این پروژه که با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد از نقطه صفر دریاچه طالقان شروع و تا ارتفاعات شاه البرز امتداد می‌یابد. وی تصریح کرد: تله کابین طالقان که طولانی‌ترین تله‌کابین در خاور میانه به شمار می‌رود ۲۷ کیلومتر طول دارد.

فرهادی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ۱۸۱ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

استاندار البرز و هیات همراه در سفر به این شهرستان در جلسه شورای اداری شهرستان نیز شرکت کرد و پس بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان تعداد ۲۲ طرح را نیز مورد تصویب قرار داد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها که شامل پرورش مرغ و ماهی، دامداری، احداث باغ و صنایع تبدیلی می‌باشند، برای ۵۵ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. فرهادی در این سفر همچنین تعداد ۵۵ طرح را با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

    نظرات