لایحه تحویز تعدیل فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۲ به تصویب شورا رسید

لایحه تحویز تعدیل فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۲ به تصویب شورا رسید

به گزارش شهریار ، اعضای شورای اسلامی شهر در یکصد و نود و سومین جلسه خود به بررسی لایحه شهرداری مبنی بر تجویز تعدیل فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۲ بر اساس دستور العمل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان پرداختند.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در مورد این لایحه گفت:عمده افزایش‌ قیمت در فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۲ مربوط به دستمزد کارگران این حوزه بوده و مرتبط با پیمانکار نیست.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در تشریح موضوع اظهار کرد: سال گذشته بخشنامه ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است تا مناقصات را بر اساس دستور العمل موجود برگزار کند. برهمین اساس شهرداری هم امسال، مطابق بخشنامه عمل می کند.

سیامک آسیایی با بیان اینکه با هدف شفاف سازی مناقصه و تعیین فهرست آیتم‌ها و همچنین تعیین دستمزد کارگری، تصمیم گیری اتخاذ شده تا قرارداد سال قبل سه ماه تمدید شود، افزود: در سال جدید حقوق کارگران افزایش یافته و نیازمند تصویب شورا برای این آیتم ها و تعدیل برخی قیمت ها در کنار برگزاری مناقصه های امسال هستیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق  کارگران و بیان اینکه کلیه کارگران بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل حقوق می گیرند، ادامه داد: کارگران فصلی شهرداری در سال های قبل دستمزد روزانه دریافت می کردند اما در حال حاضر حقوق کل ماه را دریافت می‌کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر نیز با یادآوری اینکه شهرداری تا اسفند ۱۴۰۲ با شرکت تدبیراندیش قرارداد دارد، افزود: مدیریت شهری بودجه کافی در حوزه فضای سبز پیش بینی کرده است برهمین اساس در کمیسیون برنامه و بودجه مجوز تمدید قرارداد و افزایش ۳۵ درصدی به شهرداری را به تصویب رساند.

علیرضا نوای باغبان با بیان اینکه قرارداد با شرکت تدبیر اندیش تا برگزاری مناقصه امسال، تا تیر ماه سال جاری تمدید شد، تصریح کرد: یک سال از عمر همکاری شرکت تدبیر اندیش با شهرداری شده است و نیازمند است این شرکت گزارش مکتوبی در خصوص اقدامات با محوریت مزایاو معایب به شورا ارائه دهد.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی همچنین در این خصوص از موفقیت کمیسیون با افزایش قیمت آیتم های امسال به میزان ۳۵ درصد موافقت خبر داد.

در نهایت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز خود با لایحه شهرداری تبریز در خصوص  تجویز تعدیل قیمت‌های فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۲ بر اساس دستور العمل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات