بانک اطلاعاتی هنرمندان استانی تهیه می‌شود/ لزوم بهره مندی از توان هنرمندان بومی

بانک اطلاعاتی هنرمندان استانی تهیه می‌شود/ لزوم بهره مندی از توان هنرمندان بومی

به گزارش شهریار ، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی امروز در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر در سخنرانی میان دستور خود اظهار کرد: باید بانک اطلاعاتی جامعی تهیه شود و بر اساس آن گروههای موسیقی، تئاتر، نمایش، سرود و کارگردانان آنها به طور مشخص گردآوری شوند.

وی با انتقاد از اینکه نگاه ما به هنرمندان و مجریان تبریزی تنگ‌نظرانه است، افزود: قدر داشته هایمان را نمی‌دانیم. در حالی که قاری قرآن، موسیقیدان، هنرمند، بازیگر، مجریان بسیاری داریم ولی گاهی با داشته هایمان آشنا نیستیم و در اجرای برنامه‌ها از نقاط دیگر کشور می‌آوریم.

برگی ادامه داد: در حالی که بهترین مجریان کشور از این خطه بوده‌اند ولی به تازگی برای اجرای برنامه‌ای یک مجری آورده بودند که جز هزینه هتل و ایاب و ذهاب تنها برای اجرای او ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده بود و در نهایت وی رضایت نداشت ولی ما به این اقدام افتخار هم می کنیم. در مورد قاریان قران نیز همین وضع حاکم است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اقدامات ما موجب فرار نخبگان شهر می‌شود چرا که داشته‌های خود را رها کرده و در برنامه‌های مختلف از نقاط دیگر افرادی می‌آوریم.

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان تئاتر در تبریز گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تماشای اجرای نمایش ثقه الاسلام نشست که این حاکی از جایگاه و سطح تئاتر تبریز است. شهرداری تبریز میلیون ها تومان هزینه می کند تا شهروندان به صورت رایگان نمایشی را تماشا کنند.

برگی یادآور شد: مسجد محوری نیز دیگر موضوع مهمی بوده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، کانون های فرهنگی مساجد و تقویت گروههای فرهنگی می توان در این راستا نیز گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات شهرداری در زمینه خدمات دهی به محلات کم برخوردار گفت: تا امروز این سطح از آسفالت ریزی در تبریز انجام نیافته بود.

وی با قدردانی از سنگفرش مسیر منتهی به خانه باقرخان تصریح کرد: از شهردار تبریز می خواهم در خصوص وضعیت تملک خانه باقرخان نیز گزارشی ارائه دهند. همچنین تملک باغ موزه ستارخان نیز به اتمام رسیده و باید عملیات اجرایی آن سریعا آغاز شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنان خود با اشاره به رتبه نخست شهرداری تبریز در تولید و انتشار خبر بین کلانشهرهای کشور، گفت: در این خصوص از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و همچنین کلیه روابط عمومی‌های مجموعه شهرداری جهت تحقق این امر قدردانی می کنم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات