دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان افتتاح شد

http://www.bananews.ir/دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان امروز با حضور رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، برخی نمایندگان مجلس، سفرای خارجی و مدیران و مسئولان انجمن‌ها و اتحادیه‌های تعاونی افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این نمایشگاه رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه کشور از سوی دولت‌های غربی و امریکا اظهار داشت: با وجود این تحریم‌ها بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان حضور دارند که از این تعداد ۲۱۰ شرکت خارجی و بقیه آن شرکت داخلی هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه، یکی از اهداف و رویکردها در صنعت ساختمان، راهبرد صنعتی‌سازی در این بخش است، تصریح کرد: این موضوع بخش سازنده از توسعه ملی، گسترش بازار مسکن، زمینه‌سازی برای تخصصی شدن فعالیت‌ها و اشتغال و درآمد است. وی تأکید کرد: با وجود این رویکرد اما هنوز مصالح سبک و سازه‌های جدید در بسیاری از ساخت و سازها انجام نمی‌شود اما باید توجه داشت که این سازه‌ها در مقابل زلزله‌ها و آسیب‌های محیطی مقاوم‌تر هستند.

به گفته رحیمی، این نمایشگاه به معرفی فناوری‌های جدید در بخش ساختمان پرداخته و می‌تواند در جذب سرمایه خارجی و صادرات غیرنفتی سازنده باشد. وی عنوان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه محل مناسبی برای رونق تجارت و همکاری‌های اقتصادی می‌باشد. رحیمی با بیان اینکه برندسازی در صنعت ساختمان یکی از ضروریات است اظهار داشت: اتاق تعاون مرکزی، طی شش دوره گذشته در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، عملکرد خوبی داشته و همچنین بخش تعاون در شرایط حساس پشتیبان نظام، مردم و دولت بوده است که می‌تواند در حال حاضر نیز نقش مؤثری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال بین‌المللی تعاون قرار داریم، اتاق تعاون مرکزی گفتمان جدیدی با الهام از آموزه‌های دینی، اسلامی و دینی در سطح منطقه داشته باشد. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به احداث سالانه ۸۰۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور اظهار داشت: از سال ۸۵ تا ۹۰ حدود ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت احداث شده که یک میلیون و ۷۷۰ هزار در روستا و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد آن سهم شهرها بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد نیز تا پایان سال ۹۰ حدود مجموع ۴۰۰ هزار واحد شهری و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد روستایی به بهره‌برداری رسیده و در سال ۹۱، یک میلیون و ۲۰۰ واحد شهری و ۳۰۰ هزار واحد روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین برای سال ۹۲ نیز ۶۵۰ هزار واحد شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی پیش‌بینی شده است. در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، از کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد.

در این کتاب موضوع‌های مختلفی همچون تعداد ابنیه‌های تاریخی و باستانی ایران، انجام مطالعات خطرپذیری ساختمان‌ها در مقابله با زلزله، روش‌های مؤثر در تولید مصالح مقاوم ساختمانی، راه‌های حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، نقش گمرک در صنعت ساختمان، تسهیلات بانکی و توسعه صنعت ساختمان، راه‌های اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها و سبک‌سازی و اهمیت آن در کاهش خطرات ناشی از زلزله در ساختمان‌ها ارائه شده است.

‌در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان، بیش از ۲۵ کشور جهان از جمله آلمان، امریکا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین، اتریش، مالزی، عراق، ژاپن، هنگ‌کنگ و سوئد حضور دارند. علاقمندان می‌توانند از امروز تا ۲۸ شهریور، برای بازدید از نمایشگاه به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مراجعه کنند.

    نظرات