حل مشکل کمبود مسکن در تهران تا سال۹۳

حل مشکل کمبود مسکن در تهران تا سال۹۳

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور سال ۹۲ را سال اوج ساخت‌وساز در تهران دانست و گفت که تا سال ۹۳ مشکل کمبود مسکن در تهران برطرف خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی در جریان بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران گفت: سیاست‌گزاری دولت در جهت کنترل بازار مسکن به قدری موثر بوده است که برخلاف نوسان نرخ ارز و سکه هیچ‌گونه تغییر قیمتی در بازار معاملات مسکن به وجود نیامده است.

وی اجرای طرح مسکن مهر را در کاهش قیمت سرسام‌آور خانه اثر‌گذار خواند و گفت: به دنبال اجرای طرح مسکن مهر قیمت متری مسکن در بسیاری از مناطق به شدت کاهش یافت و روند عادی خود را طی کرد.

قلی‌خسروی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف ساخت‌وساز و کمک به بهسازی و نوسازی در کشور دانست و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما کنترل بازار مسکن است و اگرچه در نابسامانی بازار مسکن عوامل مختلف و متعددی موثر بوده، ولی اجرای طرح مسکن مهر و مسکن ویژه این نوسانات بازار را تعدیل کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان این‌که بیش از ۸۰ درصد مصالح ساختمانی کشور از سوی کارخانجات تولیدی داخلی تهیه می‌شود، گفت: کیفیت مصالح اولیه و مورد نیاز ساخت‌وساز در کشورمان بسیار مطلوب بوده و رونق ساخت‌وساز در کشور را به دنبال داشته است.

وی در عین حال از سال ۹۲ به عنوان سال اوج ساخت‌وساز و خانه‌دار شدن مردم در تهران نام برد و گفت: تا سال ۹۳ مشکل کمبود مسکن در تهران برطرف خواهد شد.

قلی‌خسروی بر ضرورت اهمیت کد رهگیری در معاملات املاک تاکید کرد و گفت: اتحادیه املاک کشور در جهت تضمین کد رهگیری در معاملات غرفه‌ای را در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان جهت پاسخ‌گویی به سوالات مراجعین دایر کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: گسترش ساخت‌وساز‌‌ها در کشور و کاهش شاخص قیمت مسکن به خروج از حباب قیمت مسکن منجر شود.

    نظرات