در هیچ کشوری به مسکن به عنوان یک عامل درآمدزا نگاه نمی‌کنند

در هیچ کشوری به مسکن به عنوان یک عامل درآمدزا نگاه نمی‌کنند

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن نگاه موجود به بازار مسکن را اشتباه دانست و افزود: در هیچ کشوری به مسکن به عنوان یک عامل درآمدزا و سود‌ده نگاه نمی‌کنند، ولی متاسفانه در کشور ما این‌گونه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پور‌شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: این نگاه اشتباه سبب شده هرگاه سود مسکن تضمین شده باشد، به فعالیت‌های تولیدی بی‌توجهی می‌‌شود و در مقابل هرگاه سودی مطرح نباشد، بازار مسکن با رکود مواجه می‌شود.

پورشیرازی هم‌چنین نقش دلال‌ها و رانت‌‌خواران را در التهاب بازار مسکن پررنگ توصیف کرد و گفت: وقتی در مدتی کوتاه قیمت مصالح با افزایش قیمت گزاف همراه می‌شوند و در معاملات نیز نظارت چندانی صورت نمی‌گیرد، فضا برای دلال‌ها باز می‌شود و بازار با التهاب مواجه می‌شود.

این کارشناس مسکن بهترین راه خروج از رکود فعلی را استفاده از طرح‌های کارشناسان دلسوز و کاردان دانست و اظهار کرد: ما در کشورمان متخصصان زیادی داریم که بدون چشم‌داشت مالی به فکر خدمت هستند. برای بهبود شرایط باید از طرح‌های این افراد به بهترین وجه استفاده شود.

وی تسهیلات بانکی را زمانی کارآمد دانست که در تضمین منابع تجدید نظر صورت گیرد و خاطر نشان کرد: شرایط طوری است که بسیاری از این تسهیلات و امکانات به جیب دلال‌ها می‌رود و این طرح‌ها زمانی به نتیجه می‌رسند که در تخصیص منابع مالی نظارت کافی صورت گیرد.

    نظرات