پساب تصفیه‌خانه شرق اصفهان راهی بیابان‌ می‌شود

پساب تصفیه‌خانه شرق اصفهان راهی بیابان‌ می‌شود

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: افزایش حجم ورودی فاضلاب به تصفیه‌خانه شرق باعث می‌شود که از پساب این فاضلاب‌ها در امر بیابان زدایی و مصارف دیگر بیشتر از گذشته استفاده شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در خصوص حذف ایستگاه پمپاژ فاضلاب خیابان بزرگمهر، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از احداث ایستگاه پمپاژ خیابان بزرگمهر می‌گذرد و در طی این سال‌ها فاضلاب خیابان‌های مسجدسید، عبدالرزاق، احمدآباد، ولی عصر، بزرگمهر و قسمتی از خیابان سروش به این ایستگاه سرازیر می‌شد.

وی با بیان این‌که افزایش جمعیت شهری موجب افزایش حجم فاضلاب ورودی به این ایستگاه شده است، ادامه داد: این امر علاوه بر تبعاتی هم‌چون ایجاد بوی نامطبوع در محدوده این ایستگاه سبب نارضایتی ساکنان این مناطق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: پروژه حذف ایستگاه پمپاژ فاضلاب خیابان بزرگمهر به‌منظور کاهش حجم فاضلاب تصفیه خانه جنوب اصفهان و رفع نارضایتی مردم اجرا شده است.

امینی با بیان این‌که حذف ایستگاه پمپاژ فاضلاب بزرگمهر یکی از مهمترین پروژه‌های اجرایی در شرکت آب و فاضلاب بوده است، عنوان کرد: این ایستگاه با ۳٫۵ کیلومتر لوله گذاری از عرض خیابان بزرگمهر برای انحراف مسیر انتقال فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب جنوب و هدایت به سمت تصفیه خانه فاضلاب شرق حذف شد.

وی با اشاره به این‌که هدف از انتقال فاضلاب برخی مناطق شهر اصفهان از تصفیه خانه جنوب به تصفیه خانه فاضلاب شرق، کاهش بار تصفیه خانه جنوب است، عنوان کرد: با انتقال فاضلاب از تصفیه خانه جنوب به تصفیه خانه فاضلاب شرق ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در ثانیه از بار تصفیه خانه جنوب کاسته می‌شود که این امر موجب کاهش بار تصفیه خانه جنوب و در نتیجه افزایش راندمان این تصفیه خانه می‌شود.

    نظرات