سقوط ارزش املاک در اسپانیا همچنان ادامه دارد

سقوط ارزش املاک در اسپانیا همچنان ادامه دارد

http://www.bananews.ir/گزارشهای رسمی در اسپانیا موید آن است که بحران شدیدی که از چهار سال پیش در این کشور اروپایی با ترکیدن حباب مسکن آغاز شد،همچنان ادامه دارد و هر روز بیش از پیش از نرخ املاک آن می کاهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) موسسه آمار اسپانیا در این زمینه تازه ترین نتایج رسمی وضعیت بخش مسکن را منتشر کردکه نشان می دهد قیمت میانگین خانه و آپارتمان در این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۱۴ درصد سقوط کرده است.این رقم، بالاترین میزان سقوط نرخ مسکن در اسپانیا از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۰۸ میلادی است.

گزارش اخیر موسسه ملی اسپانیا، هفدهمین گزارش سه ماهه ای است که از رشد منفی و سقوط توقف ناپذیر قیمتهای بخش مسکن در این کشور خبر می دهد، به گونه ای که این سقوط در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول آن بیش از ۲/۲ درصد رشد دارد.

بنا به گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، از نظر نوع مسکن، قیمت خانه های نوساز در این کشور در دومین سه ماهه سال جاری ۸/۱۲ درصد و خانه های استفاده شده ۷/۱۵ درصد نسبت به سه ماهه نخست ارزان شده است.

وزارت امور زیر ساخت‌های اسپانیا نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که قیمت زمین شهری در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶/۸ درصد کاهش داشته و به قیمت متوسط ۵/۱۹۵ یورو در هر متر مربع رسیده است.

بر اساس این گزارش که در سایت رسمی دولت اسپانیا انتشار یافته، قیمت زمین شهری از دومین سه ماهه سال ۲۰۰۴ تاکنون به این اندازه کاهش نیافته بود .

بنا به اعلام وزارت امور زیرساختهای اسپانیا، در ۸ سال اخیر، قیمت میانگین زمین برای نخستین بار در اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی – یعنی دو سال پس از وقوع بحران اقتصادی – به کمتر از ۲۰۰ یورو در هر متر مربع رسید در حالی که این قیمت در برخی‌ سال‌ها از مرز ۲۵۰ یورو گذشته و به ۳۰۰ یورو برای هر مترمربع نیز نزدیک شده بود.

در این زمینه، شهر‌هایی‌ که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، قیمت متوسط هر متر مربع زمین، سالانه ۲/۵ درصد کاهش داشته و به رقم میانگین ۳/۴۴۱ یورو در هر متر مربع رسیده است .

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، گرانترین قیمت هر متر مربع زمین شهری در اسپانیا در شهرهای بارسلونا، جیرونا، مادرید و گرانادا است که به ترتیب، به ۱۰۰۵ یورو، ۸۲۰ یورو، ۷۴۰ یورو و ۴۸۳ یورو می رسد.

    نظرات